نماینده اردبیل، نمین و سرعین با انتقاد از عملکرد وزارت نیرو گفت: پیش‌بینی می‌کنیم برای ایجاد کانال 140 کیلومتری انتقال حق‌آبه اردبیل نیم قرن زمان لازم است تا وزارت نیرو حق‌آبه ما را تحویل دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،‌ "منصور حقیقت‌پور" نماینده اردبیل، سرعین و نمین در پایان جلسه علنی امروز (یکشنبه) طی تذکری گفت: بحران آب در دشت اردبیل باعث شده است که ما نگران حیات اقتصادی و صنعتی منطقه اردبیل با تخصیص‌های جدیدی از ارس باشیم.  
 
وی افزود: متاسفانه وزارت نیرو اقدامات مساعدی را جهت رفع این مشکل تاکنون انجام نداده است.  
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: علی‌رغم اینکه تمامی کارشناسان اعتقاد دارند که باید حق‌آبه اردبیل از قزل اوزن و ارس تامین شود، اما تاکنون وزارت نیرو اقدامات لازم را انجام نداده است و ما نگران هستیم.  
 
حقیقت‌پور تصریح کرد: حیات اقتصادی 50 هزار ساکن دشت مغان وابسته به تصمیمات صحیح وزارت نیرو است، ولی این وزارتخانه تصمیم صحیحی اتخاذ نکرده است.  
 
نماینده اردبیل گفت: برای انتقال حق‌آبه 500 میلیون مترمکعبی ما، از سمت خداآفرین در طول 12 سال صرفا 20 کیلومتر کانال ایجاد شده است و پیش‌بینی می‌شود برای کانال 140 کیلومتری که نیم قرن زمان لازم است تا وزارت نیرو حق‌آبه ما را به ما تحویل دهد.  
 
وی در پایان گفت: بنابراین امیدواریم وزارت نیرو تصمیم صحیحی اتخاذ کند.  

انتهای پیام/ش

برچسب ها: حقیقت ، نماینده ، اردبیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار