رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سازمان همكاري اسلامي هيچ حركتي نه در سطح روساي دولت و نه وزراي خارجه براي اتمام بحران مصر و سوريه انجام نمي‌دهد.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، " علاءالدين بروجردي " با حضور در نشست خبري روز جهاني قدس در پرتو تحولات سياسي و امنيتي منطقه گفت: يكي از دستاوردهاي تفكر عميق الهي امام خميني(ره) روز قدس است چراكه قدس به دليل جايگاه والاي اسلامي كه دارد متعلق به امت اسلامي است و براساس تفكرات امام فراتر از مرزهاي جهان است.

وي تصريح كرد: از آغاز كه رژيم جعلی صهيونيستي در جهان اسلام توسط انگليس كاشته شد مردم فلسطين و كشورهاي منطقه عليه آن مبارزه كردند و تلاش بسياري براي مرتفع كردن اين مصيبت از پيكره اسلام انجام دادند.

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: در كليه جنگ‌ها نتيجه به نفع جهان اسلام نبود و شاهد شكست‌هاي پي در پي و توسعه رژيم غاصب صهيونيستي و واگذاري زمين به اشغالگران بودیم اما در اين جنگ‌ها كشورها با ارتش‌هايشان حضور داشتند اما چرا با اين همه توان نظامي نتيجه براي آنها شكست بود.

بروجردي بيان داشت: اولين پيروزي ثبت شده در سال 2000 میلادی توسط حزب الله لبنان بود اما چه اتفاقاتي افتاد كه يك گروه كوچك چريكي موفق شد ارتش چهارم دنيا كه متعلق به رژيم غاصب صهيونيستي بود را شكست و سرزمين‌هاي اشغالي را نجات دهد.

رئيس با بيان اينكه اين امر متاثر از افكار امام بوده، تصريح كرد: روز قدس روز اسلام است و با اين حركت امام خميني اعلام كردند كه قدس فقط متعلق به زبان عرب نيست بلكه براي كليه جهان اسلام است و مقام معظم رهبري فرمودند روز قدس متعلق به مستضعفين بوده و صهيونيست‌ها را دشمنان جهان اسلام مي‌دانيم و مسئله فلسطين مسئله اول جهان اسلام بوده و تمامي جهان اسلام براي آن به كار گرفته مي‌شود و روز قدس تعيين كننده سرنوشت فلسطين است و كليه اين سخنان در فرمايشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبري ديده مي‌شود.

وي ادامه داد: اين تفكر بايد با سلاح اعتقاد و ايمان باشد و اشتباه در محاسبات سياسي آن است كه از يك چريك يك سازشگر مي‌سازد.

نماينده مجلس شوراي اسلامي افزود: امام خمینی (ره) مسئله فلسطين را سال‌ها قبل از انقلاب اسلامي مطرح كرد چون معتقد بود مسئله مهم اسلامي فراتر از انقلاب اسلامي است و هيچ تغييري در مواضع امام در طول ده‌ها سال به وجود نيامد و امروز مقام معظم رهبري با همان صلابت و استواري آن را ادامه مي‌دهند.

وي با بيان اينكه آمريكا در سال 2006 تصميم به بستن پرونده حزب الله گرفت، بيان داشت: در سال 2006 رژيم صهيونيستي هزار نقطه در حزب‌الله را موشك باران كرد و آمريكا از پايگاه يونان بمب‌هاي ده تني بر سر آنها ريختند اما در هفته سوم این رژیم جعلی شكست خورده بود كه اروپا براي اتمام افتضاح اين رژيم اجلاس روم را برگزار كرد اما آمريكا با‌ آن مخالفت كرد و پس از يك سال كه رژيم غاصب صهيونيستي در معرض نابودي قرار گرفت آمريكا و رژيم اشغالگر قدس دست‌ها را به نشانه اعتراض بالا برد.

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: رژيم صهيونيستي توطئه عظيمي را عليه امت اسلامي به كار گرفته و با تمامي امكانات غرب و همپيمانان فريب خورده منطقه عليه سوريه كه محور مقاومت است اقداماتي را انجام مي‌دهد.

وي بيان داشت: راه مقاومت صراط مستقيمي است كه بدون ترديد استمرار و پيروز خواهد شد و اين امر دير يا زود اتفاق خواهد افتاد.

بروجردي با بيان اينكه آمريكايي‌ها پس از آنكه مصر را از دست دادند به سراغ سوريه رفتند، تصريح كرد: تمامي تحليلگران غربي معتقد بودند كه كار بشاراسد ظرف چند هفته تمام مي‌شود اما امروز سه سال از بحران سوريه مي‌گذرد.

بروجردي با بيان اينكه در تمامي ملاقات‌ها با رهبران مصر اعلام كرديم كه حاضر به انتقال تمام تجربيات خود براي رهبري هرچه بهتر انقلاب مصر هستيم، تاكيد كرد: مرسي زماني كه به ايران آمد فقط 4 ساعت در كشورمان توقف كرد چراكه در محاسبات خود فكر مي‌كرد تكيه به غرب او را نجات مي‌دهد اما در آموزه‌هاي ديني نیز آمده که نبايد به كفار تكيه كرد.

وي ادامه داد: امروز چه ارتشي و يا اخواني در مصر كشته شوند به ضرر اسلام تمام مي‌شود چراكه رژيم صهيونيستي دست تشويق براي كشتار مردم مي‌زند چراكه اين امر بهترين روش براي مصون نگه داشتن اين رژيم بوده به همين خاطر به دنبال ايجاد جنگ داخلي در امت اسلامي است و در این بین سازمان همكاري اسلامي يك مرده متحرك است چراكه هيچ حركتي نه در سطح روساي دولت و نه وزراي خارجه براي اتمام بحران مصر و سوريه انجام نمي‌دهد.

بروجردي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران براي خاموش كردن آتش بحران توانمند است، اظهار داشت: اتحاديه اروپا با 27 عضو به اندازه يك كشور توانايي ندارد چراكه با فشار آمريكا و رژيم صهوينيستي شاخه نظامي حزب الله لبنان را در ليست تروريست‌ها قرار داد اما گروهك تروریستی منافقين را كه خود معترف به قتل 12 هزار نفر هستند را از اين ليست بيرون مي‌گذارد.

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در پايان خاطرنشان كرد: روز قدس حركتي در محكوميت اقدام اتحاديه اروپا خواهد بود كه به بهترين شكل ممكن در ايران، فلسطين، لبنان و ساير كشورهاي جهان برگزار خواهد شد.

انتهاي پيام/


برچسب ها: بروجردی ، اسلام ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار