مدیر مرکز درمان ناباروری و تحقیقات سلول های بنیادی آذربایجان وابسته به جهاددانشگاهی از آغاز انجام آزمایش های تشخیص شکستگی های اسپرم در این مرکز برای نخستین بار در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، الهام غدیرخمی با اعلام این خبر افزود: از این جهت که بخش عمده ای از علل ناباروری ناشی از ناهنجاری های اسپرم در مردان می باشد، آنالیز اسپرم آزمایش مهمی به شمار می رود .

وی با بیان اینکه 20 درصد از عوامل ناباروری مردان مربوط به ناهنجاری های اسپرمی است، ادامه داد: اگر DNA اسپرم شکستگی داشته باشد منجر به عدم تشکیل جنین شده و در صورت تشکیل جنین هم بروز ناهنجاری های ژنتیکی در نوزاد و یا سقط جنین دور از انتظار نیست.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از چنین مشکلاتی آزمایش سلامت اسپرم قبل از شروع پروسه درمان برای زوج هایی که با مشکل ناباروری مواجه هستند انجام می شود.

غدیر خمی با اشاره به اینکه آزمایش تشخیص شکستگی های اسپرمی در حال حاضر هزینه نسبتا بالایی دارد، افزود: این آزمایش ها برای همه زوج های مراجعه کننده به مرکز درمان ناباروری صورت نمی گیرد و فقط آن دسته از مراجعانی که با شکست های مکرر در پروسه درمان ناباروری خود مواجه هستند تحت این آزمایش ها قرار می گیرند.

وی ابراز امیدواری کرد:در آینده ی نزدیک هزینه این سری از آزمایش ها به همت مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی کاهش یافته و به صورت روتین در مرحله اول درمان ناباروری برای تمامی زوج ها تجویز می شود.

گفتنی است :مرکز درمان ناباروری و تحقیقات سلول های بنیادی جهاددانشگاهی آذربایجانشرقی با هدف خدمت رسانی به منطقه و درمان زوج های نابارور و شادی بخشیدن به زندگی آنان در سال 1389افتتاح شد و ارائه ی خدمات این مرکز توسط متخصصان زنان و زایمان و اورولوژی و با همکاری گروه ژنتیک به طور رسمی از فروردین ماه سال 1390 آغاز شد.

این مرکز با در اختیار داشتن تجهیزات به روز و پیشرفته و کادر مجرب در زمینه های درمان تخصصی ناباروری، آزمایش های طبی و ژنتیک، مشاوره ی تغذیه و اورولوژی آماده ارائه ی خدمات به زوجین نابارور و عموم مردم می باشد. در حال حاضر در این مرکز پتانسیل ارائه ی خدمات IUI (شست و شو و تزریق اسپرم به داخل رحم)، IVF (لقاح خارج از رحم)، ICSI (میکرواینجکشن)، لیزهچینگ، انجماد جنین، بانک تخمک و PESA (استخراج اسپرم از اپیدیوم)، TESE (استخراج اسپرم از بیضه ها) و برخی اعمال جراحی محدود وجود دارد.

انجام اعمال جراحی لاپاراسکوپی و هیستروسکوپی برای افزایش قابلیت باروری نیز در برنامه ی درمانی آینده ی این مرکز در نظر گرفته شده است/س

 

برچسب ها: مرکز ، درمان ، ناباروری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.