پاسخ رئيس‌جمهور مبني بر موافقت با برگزاري مجمع‌عمومي خانه‌سينما در ساختمان شماره يك سرنوشت خانه‌سينما را رقم خواهد زد.

 باشگاه خبرنگاران، سرانجام بازگشايي خانه‌سينما به دولت يازدهم رسيد و با وجود حرف و حديث‌ها و تلاش براي بازگشايي اين نهاد از سوي دولت دهم و مانع‌تراشي‌ها بر سر اين مسير باعث تعويق بازگشايي شد و هر آنچه مديران‌سينمايي تلاش كردند كه اين اتفاق در اين دولت بيفتد، بي‌نتيجه بود.



البته باز نشدن اين نهاد باعث خوش آمد بعضي‌ها شد كه به نوعي ثبت اين اتفاق در دولت اصول‌گرا انجام نگيرد.

آن طور كه از شواهد و قوانين‌اجرايي معلوم است با برگزار نشدن جلسه مجمع‌عمومي در خانه‌سينما شماره يك و تغيير مكان برگزاري، اين جلسه با 15 روز تأخير تشكيل خواهد شد.

اكنون با وقوع اين اتفاق چيزي كه مسلم مي‌نمايد اين است كه تأخير در بازگشايي اين نهاد به نفع هيئت مديره سابق و به ضرر گروه ديگر مي‌شود و با اينكه همه علاقه به بازگشايي دارند اما گروهي در اين دولت و گروهي‌ديگر در دولت يازدهم خواستار اين بازگشايي هستند.

با توجه به تفاهم‌نامه‌اي كه در 13 تير ماه منعقد شد و به تأييد رياست محترم جمهوري رسيد، قرار بر اين بود كه طي جلسه‌اي فوق‌العاده اين نهاد با معرفي اعضاء فعاليت خود را آغاز كند اما مديران سينمايي با رعايت نكردن اين تفاهم‌نامه تركه‌ي شيطنت در خاكستر نيم‌پخته به هم زدند تا آتش‌هاي پنهان هم پيدا شود و اختلافات رو به فراموشي و نسيان دوباره زنده و هويدا شود.

بايد اضافه كرد: در اين ميان با به رسميت شناخته نشدن اعضاي جديد، وضعيت بحراني‌تر و پيچيده‌تر شد كه در پي آن تجمعاتي از سمت هر دو طرف قضيه صورت گرفت.

حال با اين روند و در صورت رخ ندادن اتفاق هرگونه اتفاق غيرمنتظره‌اي با توجه به مواد قانوني با تغيير مكان جلسه مجمع‌عمومي 15 روز به تعويق خواهد افتاد و به 21 مرداد ماه موكول خواهد شد.

به اينكه هر لحظه و هر ساعت تصميمات تغيير مي‌كند بايد ديد چه سرانجامي براي بازگشايي خانه‌سينما به وجود خواهد آمد. /ص
يادداشت از : فائزه آقابابايي   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار