رییس خانه مطبوعات کرمانشاه گفت :دولت آینده باید از ریشه مشکلات رسانه ها و خصوصا نشریات محلی را حل کند، اما لازم است تا آن زمان با حمایت های مقطعی امکانی فراهم شود که نشریات روی پای خود بایستند و تعطیل نشوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

فریدون معتمدیان با اشاره به اینکه حل مشکلات رسانه ها و نشریات تنها توسط دولت امکان پذیر نیست، افزود: قوه مقننه نیز باید قوانین جامع و کاملی برای حمایت از رسانه ها تصویب کند و به علاوه نظام جامع رسانه ای کاملی نیز برای در بر گرفتن مشکلات این بخش تدوین شود.

مدیر مسئول نشریه محلی بیستون معتقد است، خود نشریات نیز باید در جهت اقبال عمومی مردم حرکت کنند.

معتمدیان مشکلات رسانه ها و خصوصا نشریات را به دو بخش ساختاری و ظاهری تقسیم کرد و ادامه داد: مشکلان ظاهری آن چیزی است که به ظاهر قبل دیدن است و نبود کاغذ، بالا بودن هزینه های چاپ و لیتوگرافی و ... را شامل می شود.

رئیس خانه مطبوعات کرمانشاه تصریح کرد: مشکلات ساختاری نیز شامل نبود آموزش کافی برای نیروهای انسانی، نبود امنیت شغلی و ... است.

وی با اشاره به روی کارآمدن دولت جدید در آینده نزدیک، ابراز امیدواری کرد با حمایت های این دولت بسیاری از مشکلات اقتصادی و ساختاری نشریات محلی و رسانه ها مرتفع شود..

رئیس خانه مطبوعات کرمانشاه اظهار داشت: گاهی رسانه ها به دلیل عوامل بیرونی و یا حتی درونی رسانه ها دچار محدودیت هایی می شوند که این امر به ضرر نظام فرهنگی و مطبوعاتی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: بی توجهی و محدود کردن رسانه های داخلی باعث می شود مردم به رسانه های خارجی که بعضا اهداف مثبتی ندارند متمایل شوند/س

 

برچسب ها: آینده ، بهتر ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.