160 نفر از نمايندگان با امضاي نامه‌اي خواستار پرداخت مطالبات ايثارگران از طريق فروش سهام شرکت مادرتخصصي صنايع پتروشيمي خليج‌فارس شدند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران 160 نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ارسال نامه‌اي به رئيس‌جمهور خواستار واريز سود حاصل از فروش سهام شرکت مادرتخصصي صنايع پتروشيمي خليج فارس جهت مطالبات ايثارگران شدند.

براساس اين گزارش متن نامه مذکور به شرح زير است:

جناب آقاي دکتر محمود احمدي‌نژاد

 با سلام و احترام

مستحضريد براساس بند 27-12 قانون بودجه سال 1392 دولت مکلف فروش نقد و قسطي سهام و فروش قطعي نرفته سهام شرکت مادر‌تخصصي پتروشمي خليج فارس و واريز وجوه به حساب و درآمد عمومي مي‌باشد.

همچنين براساس بند 27-1 به صراحت دولت مکلف به واريز منابع ناشي از فروش سهام به روابط عمومي مباشد براساس وجوه حاصل از اين بند و ساير بندهاي مرتبط کليه مطالبات ايثارگران را پرداخت نمايد.

براساس گزارشات واصله و براساس مستندات دولت و بنياد شهيد 1-3-34 قانون بودجه 1391 ايثارگران عزيز را در خصوص تعهدنامه‌اي به بانک دي واگذار مي شود تا از اين طريق مطالبات را پرداخت نمايد از آنجا که پس از ابلغ قانون بودجه صورت مي‌گيرد بيانگر تعارض با قانون بودجه بوده و بايد اصلاح گردد و از اخذ تعهدنامه از ايثارگران مبني بر پرداخت بخشي از مطالبات از طريق سهام خودداري و نسبت به پرداخت مطالابت ايثارگران مطابق مفاد قانون بودجه 1392 به صورت نقدي اقدام فرمايند.

اضافه مي‌شود؛ 160 تن از نمايندگان اين نامه را امضا کرده‌اند.

همچنين "غلامعلي جعفرزاده ايمن‌آبادي" عضو فراکسيون ايثارگران در توضيح اين مطلب به خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: مقرر شده است دولت مطالبات ايثارگران را با  واگذاري سهام شرکت مادر تخصصي صنايع پتروشيمي خليج فارس پرداخت کند بنابراين ما تأکيد کرده ايم دولت سهام را به فروش برساند و سود حاصل آن را نقدا جهت مطالبات ايثارگران پرداخت کند.

وي تصريح کرد: همچنين يک گام جلوتر نهاديم و گفتيم دولت مطالبات را از سود فروش سهام شرکت مادر تخصصي صنايع پتروشيمي خليج فارس  پرداخت نمايد.

وي گفت: همچنين دولت جهت پرداخت مطالبه ايثارگران اقدام به اخذ تعهدنامه مي‌کند بنابراين تأکيد کرده‌ايم از اخذ تعهدنامه خودداري شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: حاشیه ، صحن ، علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار