در پي مرگ يک نظامي تايواني که گفته مي شود بر اثر بدرفتاري و شدت تمرين هاي نظامي جان خود را از دست داده، وزير دفاع تايوان استعفا کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، خبرگزاري دولتي تايوان با اشاره به اينکه "اندرو يانگ" معاون "کائو هوا چو" وزير دفاع جانشين وي خواهد شد افزود اين خبر در کنفرانس خبري جيانگ يي هواه نخست وزير اعلام خواهد شد.

اين استعفا چنانچه مورد قبول واقع شود ظاهرا با هدف فرونشاندن خشم مردم تايوان از مرگ هونگ چونگ چيو نظامي صورت گرفته است که به علت حمله قلبي ناشي از تمرين هاي نظامي بيش از حد جان خود را از دست داده است. 

وي چهارم ماه ژوئيه و سه روز پيش از پايان دوره نظامي اجباري خود جان باخت.

هونگ به خاطر انتقاد از افسران مافوق خود با آنها دچار اختلاف و به علت حمل تلفن هوشمند در يک پايگاه نظامي به سلول انفرادي منتقل شده بود. 

ما يينگ جيو رئيس حکومت تايوان و کائو عذرخواهي کرده و متعهد شده اند ضمن تحقيق کافي درباره مرگ اين نظامي عاملان آن نيز به شدت مجازات شوند.

نخست وزير تايوان اعلام کرد ترميم کابينه با هدف پاسخگويي به انتظارات مردم صورت گرفته است و اميدواريم کابينه جديد بتواند براي ارتقاي سطح رفاه و معيشت مردم تدابير لازم را اتخاذ کند. 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار