معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: توسعه سطح زیر کشت پسته با تغییر الگوی کشت در اراضی حاشیه دریاچه ارومیه، با هدف جلوگیری از وقوع فاجعه زیست محیطی در شهرستان های مجاور دریاچه اجرا می شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارن تبریز، ایرانی فام، با اشاره به اینكه سال گذشته 81 تن محصول پسته از باغات آذربایجان شرقی حاصل آمده گفت: با توجه به برآورد تولید بیش از یکصد تنی این محصول برای دوره برداشت سال جاری، میزان تولید آن در استان از افزایش30 درصدی برخوردار شده است.

وی اجرای این طرح را جلوگیری هرچه بیشتر از وقوع فاجعه زیست محیطی در شهرستان های حاشیه این دریاچه و حمایت مستقیم از بهره برداران بیان کرد و افزود: توسعه کشت باغ پسته به عنوان راهکاری مفید در کاهش تاثیر خشکی دریاچه ارومیه در بخش کشاورزی استان، مورد توجه برنامه ریزان سازمان قرار گرفته و توسط مدیریت باغبانی با دقت در شهرستانهای حاشیه دریاچه دنبال می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان همچنین اضافه کرد: با کشت و توسعه سطح زیر کشت پسته در استان میتوان با تولید وعرضه پسته در کشور تحول قابل توجهی را در توسعه اقتصاد کشاورزی شهرستانهای حاشیه دریاچه ارومیه شاهد بود./ب

برچسب ها: توسعه ، سطح ، کشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.