مدیر کانون خورشید قم گفت: شیعیان باید با بهره‌گیری از فضای رسانه رسالت خطیر خود را در تبیین، نشر و گسترش فرهنگ غدیر در جامعه اسلامی به سرانجام برسانند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، بی‌شک موضوع غدیر از مهم‌ترین مسائل اساسی دین مبین اسلام و مربوط به تمام جامعه اسلامی است که شاید تا چند سال پیش به صورت مقطعی و در فضاهای محدود به آن پرداخته می‌شد؛ در صورتی که تبیین مناسب فرهنگ غدیر می‌تواند زمینه‌ساز تقویت و گسترش جایگاه ولایت و امامت بین مسلمانان شده و بین آن‌ها وحدت و همدلی ایجاد کند و دست دشمنان اسلام را در تفرقه افکنی بین امت اسلامی ببندد.

چند سالی است پس از تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر کار بر روی غدیر، تلاش‌هایی صورت گرفته تا زوایای ناشناخته این واقعه عظیم برای مسلمانان آشکار گردد.

از طرفی امروزه با گسترش تکنولوژی، افزایش راه‌های ارتباطی نوین و پیشرفت چشمگیر رسانه در ابعاد مختلف آن شامل ماهواره و اینترنت و اقبال روز‌افزون بشر به ویژه نسل جوان برای استفاده از این ابزارها، ظرفیتی جدید برای فعالان عرصه فرهنگ و ضد فرهنگ فراهم شده است و هر کدام از این طیف به سهم خود می‌کوشند تا با اقدامات و طرح‌های نوین افکار، ایده‌ها و نظرات خود را به مخاطبانشان در سراسر جهان منتقل کنند.

اما در این میان شیعیان و پیروان راستین مکتب اسلام ناب شاید کمتر به این مسئله پرداخته و در این مسیر گام برداشته‌اند ولی باید تاکید کرد که ضرورت بهره‌گیری از رسانه در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ اهل بیت علیهم السلام به ویژه فرهنگ غدیر که سرچشمه ولایت و امامت بوده در این عصر انکار‌ناپذیر است.

کانون خورشید به عنوان نخستین مرکز ترویج رسانه‌ای معارف غدیر و صحیفه سجادیه مدتی است که آغاز به کار کرده و در مدت زمان اندک به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافته است. به بهانه ایام سالروز شهادت صاحب غدیر، مولای متقیان حضرت علی علیه السلام با حجت الاسلام محمد حسین مشکوری مدیر کانون راه خورشید گفت‌وگو کردیم./س

برچسب ها: قم ، کانون ، خورشید ، ترویج ، غدیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.