فاطمه آقاميري کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره استراتژي صادرات در کشور گفت: مديريت استراتژيک در زمينه صادرات سبب حضور با اعتماد ايران در بازارهاي جهاني ميشود.
وي گفت: اصل استراتژي صادرات بر بازاريابي اصولي محصولات استوار است و به همين منظور بايد عواملي را که سبب اين بازاريابي اصولي به ويژه شرکتها مي شود را مديريت کرد.
وي با بيان اينکه تحقيقات بازاريابي در پي شناسايي و گردآوري اطلاعات در راستاي توليد بهينه است ادامه داد: تحقيقات بازاريابي در پي شناسايي و تجزيه و تحليل آن دسته از اطلاعاتي است که به فرصتهاي بهتري در ارائه و عرضه کالا يا خدمات خاصي ميانجامد.
آقاميري با تاکيد بر اينکه اين استراتژي کمک مهمي به شناسايي ضعف هاي صادرات ميکند گفت: اين استراتژي ميتواند سبب شناسايي مشکلات و تهديدات پيش و بازارايابي کالاها و خدمات باشد اما راهکارهاي برون رفت از مشکلات را ارايه دهد.
وي استراتژيهاي صادرات را شامل برخورداري از مزيت نسبي در مسير مبادلات خارجي عنوان کرد و اظهار داشت: استراتژي بايد متناسب با محيط داخلي و خارجي باشد براي اين استراتژي صادر کننده بايد نقاط قوت، ضعف تهديد و فرصت را مورد بررسي قرار دهد.
انتهاي پيام/