به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، یکی از دلایل اصلی موفقیت اینترنت در مقایسه با سایر بتسه های ارتباطی توجه ویژه به مشتریان بوده است خرده فروشان در فضای مجازی می توانند علاوه بر پاسخگویی به درخواست مشتریان در هر ساعت از شبانه روز با جمع آوری داده های آنان درک مناسبی از عادات و سلایق مشتریان پیدا کرده و حتی خرید بعدی آنها را حدس بزنند و براین اساس پیشنهاداتی هدفمند به آنان ارائه کنند.
بنابراین گزارش، با استفاده از اطلاعات مربوط به علایق کاربران که در شبکه های اجتماعی جمع آوری می شود امکان بازاریابی و مدیریت روابط با مشتریان به روش هایی بهینه تر از گذشته برای فعالان فراهم می شود. اما به نظر می رسد که موفقیت اپراتورهای مجازی (MVNO) و ورود اپراتورهای جدید با شیوه های نوآورانه ارتباط با مشترکان موجب تجدید نظرهای جدی اپراتورهای غالب در نحوه کسب و کار خواهد شد./ف