آیت‌الله سبحانی گفتند: بزرگ‌ترین و مهمترین نعمت بهشتی آن است که خداوند به بهشتیان سلام می‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سبحانی در ادامه سلسله دروس تفسیر سوره «یس» در مدرسه حجتیه قم شیوه بیان قرآن را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: خداوند هرگاه سخن از دوزخ و عذاب‌های الهی به میان آورده بحث بهشت و پاداش‌های اخروی را هم ذکر کرده است.

وی افزود: اهل ایمان که در بهشت ساکن می‌شوند دارای ویژگی‌هایی هستند که یکی از آنها شغل داشتن آنهاست هرچند این شغل به معنای پرداختن به حرفه خاصی نیست بلکه مفهوم دیگری مد نظر قرآن است؛ مردم هم در این دنیا چنین مفهومی را به کار می‌برند و کسی که دائما سفر می‌کند را دارای شغل مسافرت می‌دانند در حالیکه شاید واقعا شغلش مسافرت کردن نباشد.

این مرجع تقلید گفت: انسان‌های کثیرالسفر سه دسته هستند؛ کسانی که رانندگی می‌کنند؛ گروهی که مانند آموزگاران برای تدریس به شهرهای دیگر سفر می‌کنند و دسته سوم هم مانند اطرافیان یک بیمار که برای درمان مریض‌شان به دیگر مناطق مسافرت می‌کنند.

وی در ادامه به اعمال شب بیست و یکم ماه رمضان و شب قدر اشاره کرد و افزود: در مفاتیح‌الجنان نمازی دو رکعتی ویژه این شب ذکر شده است.

این مرجع تقلید یادآور شد: البته در این روایت که ادامه دارد منظور از عاق‌الوالدین کسانی هستند که موجب ناراحتی پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) شوند زیرا حضرت محمد(ص) خطاب به امیرالمومنین(ع) فرمودند من و تو پدران این امت هستیم و غلامان هم مردمی هستند که نافرمانی کنند زیرا این دو بزرگوار مولای مسلمانان محسوب می‌شوند و در مسئله کارگران هم باید دانست که اگر کسی حق اهل بیت(ع) را مراعات نکند ظالم و ملعون است./س

برچسب ها: قم ، نعمت ، اخروی ، سلام ، خدا ، بهشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.