مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه از سال 79 تا 1390 به بیش از یکصدهزار پرسش در ده زمینه علوم اسلامی و انسانی پاسخ تفصیلی و علمی داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین رضایی مهر با اعلام این خبر اظهارداشت: مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه از سال 79با هدف ترکیب روزآمد اندیشه دینی و پاسخگویی به پرسش های بنیادی و رفع شبهات با مصوبه شورای عالی حوزه های علمیه تاسیس شد.

وی افزود: علمّیت، شاکله اصلی فعالیت های این مرکز می باشد و همکاران ما در این مرکز به دنبال پاسخگویی به روز ترین شبهات و جدیدترین پاسخ های علمی است.

مدیر مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه تصریح کرد: طی 14 سال فعالیت، این مرکز توانسته در زمینه های مختلف و شیوه های نوین علمی، پژوهشی و تحقیقاتی خدمات ارزشمندی را در راستای پاسخگویی به شبهات مختلف گام های ارزشمندی را بردارد.

وی با بیان این که آمار ارائه شده از بدو تاسیس تا سال 1390 می باشد، بیان داشت: طی این سالهای تعداد 70 هزار پاسخ به سوالات پستی، جمع آوری 30 هزار پاسخ در بانک اطلاعات مرکزی مجموعه، 50 هزار پاسخ تلفنی با اینکه در اولویت قرار ندارد، شناسایی دو هزار سایت شبهه افکن و پاسخ گویی به هزار شبهه به صورت کاملاً علمی و تفصیلی از جمله این فعالیت ها می باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این مرکز دارای هشت گروه علمی متخصص علوم دینی می باشد که در زمینه ی فلسفه، کلام، حقوق، تربیت و مشاوره، تاریخ و سیره، قرآن و حدیث، ادیان و مذاهب و شبهه یابی فعالیت چشمگیری دارند.

مدیر مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه با بیان اینکه فرایند پاسخگویی به شبهات و سوالات اعتقادی در این مرکز بین سه روز تا ده روز است، گفت: در این مرکز پاسخ ها به صورت کاملاً علمی و تفصیلی می باشد و بعضاً بین سه صفحه تا هفت صفحه است ولی در پاسخ به سوالات و شبهات خبری و رسانه ای مدت زمان کمتری را به لحاظ سرعت در پاسخگویی به کار می بریم تا پاسخ مطلب ارائه شده سوخت نشود و از اعتبار نیافتد./س

برچسب ها: قم ، پاسخ ، علمی ، شبهه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.