یکی از مشکلات عمده ملی پوشان تنیس روی میز ایران محروم بودن از حامی مالی است که باعث شده بازیکنان با هزینه ی شخصی خودشان مسابقه دهند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، رشته تنیس روی میز یکی از ورزش های پر هزینه است که تجهیزات مخصوص به خود را دارد بیشتر امکانات لازم در این ورزش شامل چوب راکت، رویه و ...

علاوه بر اینکه هزینه بالایی دارند، مدت زیادی نیز عمر نمی کنند و همین عامل باعث می شود تا ورزشکار مجبور به تهیه چند باره آنها شود.

ملی پوشان تنیس روی میز مدتهاست بدون بهره مندی از حامی مالی تجهیزات لازم برای اردو و مسابقه را خودشان تهیه می کنند و این موضوع هزینه های سنگینی را به آنها متحمل کرده است.

*اخلاق پسند: از جیب مایه می گذاریم تا در تیم ملی بازی کنیم

کاپیتان تیم ملی تنیس روی میز ایران گفت: چند سالی است که تیم ملی تنیس روی میز اسپانسر ندارد به همین دلیل مجبوریم برای تجهیزات مورد نیاز در اردو، تمرین و مسابقه از جیب مایه بگذاریم.

وی ادامه داد: رویه راکت پینگ پنگ بازان عمر کوتاه و قیمت بالایی دارد هر جفت آن مبلغ 500 هزار تومان است و بیشتر از 2 یا 3 هفته نیز برایمان کار نمی کند.

اخلاق پسند تأکید کرد: تیم ملی به ملی پوشان حقوق نمی دهد ما نه تنها پولی از فدراسیون نمی گیریم بلکه مجبوریم برای ملی پوش شدنمان هزینه هم بپردازیم برای مثال در مسابقات اخیر قهرمانی آسیا 3 جفت رویه همراه خودم به کره جنوبی بردم در واقع از تیم ملی جز افتخارش چیز دیگری برایمان باقی نمانده است. فکر می کنم انصاف نیست برای ما که به عشق وطن و پینگ پنگ مسابقه می دهیم تا این حد فشار مالی را تحمل کنیم.

برخی از بازیکنان از جمله نوشاد عالمیان نفر اول تنیس روی میز ایران برای فراهم کردن تجهیزات لازم به صورت انفرادی با شرکت های خارجی قرارداد بسته اند تا آنها هزینه های مورد نیازشان را تهیه کنند.

افشین نوروزی دومین بازیکن ایران است که با تولید کننده های خارجی قرارداد امضاء کرده است.

* نوروزی: با یک شرکت آلمانی قرارداد دارم

نفر سوم تنیس روی میز ایران در رنکینگ فدراسیون جهانی گفت: هزینه های ورزش پینگ پنگ بالاست به خصوص چوب و رویه که عمر کوتاهی دارند.

رویه با وجود قیمت بالا هر دو هفته یک بار از بین می رود و مجبور هستیم که آن را عوض کنیم.

متأسفانه در اعزامها و اردوهای تیم ملی نیز تجهیزات داده نمی شود، خرید امکانات مورد نیاز باعث می شود تا فشار مالی زیادی به بازیکنان وارد شود.

وی افزود: من با یک شرکت آلمانی از ابتدای سال 2013 قرارداد یک ساله بسته ام و طبق آن قرار شده است که آنها تجهیزات مورد نیازم را تهیه کنند و در مقابل من نیز در هر مسابقه ای که شرکت می کنم برند آنها را بر تن کنم و راکت و رویه آن شرکت را به دست بگیرم به جز من و نوشاد عالمیان سایر پینگ پنگ بازان ایران با شرکتی قرارداد ندارد و مجبورند هزینه های سنگینی را به صورت شخصی متقبل شوند.

*محمود نظری: باید طرح جامعی برای جذب اسپانسر تیم داده شود

سرپرست سابق تیم های ملی در زمان مسئولیتش در فدراسیون تنیس روی میز به دنبال طرح قانونمندی در خصوص تجهیزات پینگ پنگ بود و تا حدودی به توفیقاتی نیز در این زمینه دست یافت.

محمود نظری در خصوص برطرف کردن مشکل فراهم نبودن تجهیزات برای ملی پوش راهکار داد: تجهیزات مورد نیاز ورزش تنیس روی میز را می توان به دو دسته عمده تقسیم کرد یکی تهیه لباس های ورزشی و دیگری فراهم کردن امکاناتی مانند چوب و رویه و... است.

نظری افزود: در مورد لباس های مورد نیاز ورزش اصراری به جذب تولیدکننده های خارجی نیست چراکه تولیدکننده های زیادی در داخل ایران هستند که با طرح ها و کیفیت بالا می توانند پوشاک پینگ پنگ بازان را فراهم کنند اما در خصوص تجهیزاتی مانند چوب و رویه ما در ایران تولید نداریم و مجبور هستیم تا با شرکت های خارجی وارد مذاکره شویم و امتیاز آنها را بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: سوال اساسی اینجاست که چرا به تولیدکنندگان داخلی فرصت نمی دهیم تا به تیم ملی خدمات ارائه کنند چرا اقدامی برای امتیازگیری از تولیدات خارجی نمی کنیم؟

نظری رقابت های قهرمانی آسیا و جهانی دو سال اخیر را مثال زد و گفت: مدت یک یا دو سال است که ملی پوشان ایران در مسابقات آسیایی و جهانی لباس دو شرکت خارجی متفاوت را بر تن می کنند این در حالی است که نماینده هر دو شرکت خارجی در ایران از همکاری و رابطان نزدیک فدراسیون است این موضوع عدم شفافیت را نشان می دهد کسی که قرار است امتیاز تأمین تجهیزات تیم ملی را داشته باشد بهتر است از نظر مدیریتی با فدراسیون همکاری نکند.

دبیر سابق کمیته فنی تأکید کرد: اگر در ایران سیستم شفافی داشته باشیم نیازی نیست که به دنبال حامی مالی بگردیم بلکه این اسپانسرها هستند که نزد ما می آیند به همین دلیل باید طرح قانونمند برنامه ریزی شود و تجهیزات ملی پوشان را فراهم کنیم./آق
برچسب ها: پینگ پنگ ، نظری ، نوروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار