ک اقتصادان تاکيد کرد: تحريک طرف هاي تقاضاي داخلي مي تواند به رونق اقتصاد ملي کمک کند و همه کشورهاي درگير در بحران مالي و اقتصادي تلاش مي کنند قدرت خريد داخلي را افزايش دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد پور عمران با اشاره به بهبود رشد اقتصادي  ژاپن و کره جنوبي گفت:  کره جنوبي از اقتصادهاي بزرگ دنيا با توليد ناخالص داخلي 1500 ميليارد دلار است و جزء ده کشور اول جهاني از لحاظ اقتصادي محسوب مي شود.

وي افزود:  کره جنوبي حدود 55 ميليارد دلار صادرات و 520 ميليارد دلار هم واردات دارد اما صادرات ان کاهش يافته است و سه کشور چين ، امريکا و ژاپن از شرکاي اصلي تجاري اين کشور به شمار مي رود.

پورعمران گفت: 302 هزار دلار سرانه توليد ناخالص داخلي کره جنوبي است و اقتصاد مهمي در دنيا محسوب مي شودکه  با توجه به بحران اقتصادي دنيا و نشانه هاي احياي اقتصادي در ژاپن و رشد اقتصادي امريکا و اروپا و چين در اقتصاد بين الملل گفته مي شود نرخ رشد اقتصادي کره جنوبي هم بيشتر شده است و امسال به 3 درصد مي رسد.

اين اقتصاددان تاکيد کرد: برنامه هاي کره جنوبي براي احياي اقتصادي جواب داده است و از مسير تحريک مصرف کنندگان براي خريد بيشتر ،  افزايش تقاضاي دولت ، وام دهي ارزان ،
کاهش نرخ بهره و کاهش ماليات بر درآمد به عنوان محرک هاي اصلي استفاده مي کند.

وي درباره افزايش رشد اقتصادي ژاپن هم گفت : ژاپني ها که همواره به تورم منفي (کاهش سطح عمومي قيمت ها) عادت کرده اند از موفقيت دولت خود در ايجاد نرخ تورم 0.4درصدي خوشحال شده اند و آن را براي تحولات و توسعه اقتصادي کشورشان موثر و مفيد مي دانند.

پورعمران افزود : برخلاف کشور ما و تقريبا همه کشورهاي جهان که نرخ تورم دارند و در موارد زيادي از نرخ تورم بالا رنج مي برند ، ژاپني ها از نرخ تورم منفي ناراحت هستند و براي رشد اقتصادي خود مضر مي دانند.

پورعمران گفت: دولت آبه در ژاپن هدف گذاري 2 درصدي براي ايجاد تورم دارد که تاکنون 0.4درصد آن تحقق يافته و باعث خوشحالي ژاپني ها شده است.

دولت ژاپن همچنين به دنبال افزايش قيمت ها و کاهش ارزش پول ملي به منظور افزايش توسعه صادرات است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: رونق ، اقتصاد ، داخلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار