مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس گفت: تعداد خانه‌های داوطلبی در این استان در سال 91 نسبت به سال 90 رشد 10 درصدی داشته که در راه‌اندازی این خانه‌ها در کشور پیشتاز شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  محمد رضا ابراهیمی اظهار داشت: در سال جاری علاوه بر جذب 10 هزار عضو داوطلب جدید، نسبت به راه‌اندازی 200 خانه داوطلبی اقدام شده است.

وی اضافه کرد: در سال 90 تعداد اعضای داوطلب فعال جمعیت هلال احمر فارس 5 هزار و 716 نفر بود، که با تغییر نگاهی که در این حوزه روی داد، تعداد اعضا در سال 91 به 39 هزار و 604 نفر رسیده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس تصریح کرد: در حال حاضر 70 کانون دانشجویی، 52 کانون جوانان، 56 کانون جوانان روستایی، 26 کانون طلاب، 26 کانون پیشاهنگی، 113 کانون غنچه‌های پیشاهنگی هلال و 881 کانون دانش‌آموزی با 95 هزار عضو در شاخه‌های مختلف جوانان هلال احمر فارس مشغول فعالیت هستند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی این جمعیت، فعالیت‌های ابتکاری از سوی کانون‌ها به اجرا درآمده است، افزود: در سال گذشته و اوایل سال جاری برنامه‌های جوانان هلال احمر فارس از حالت اردویی و تشریفاتی به سمت آموزشی، امدادی و کاربردی شامل برگزاری اردوهای نجات غریق درجه 2، دوره مقدماتی جستجو و نجات در کوهستان، دوره‌های کاروزی جستجو و نجات در حوادث جاده‌ای تعییر پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر فارس در شهرستان‌های شیراز و لارستان تحول خوبی در حوزه‌های آموزش به ویژه آموزش کلاسیک ایجاد کرده است، که در دو سال گذشته 105 دوره آموزش عمومی امداد، 96 دوره آموزش عمومی نجات، چهار دوره آموزش پزشکی کوهستان، 99 مورد بازآموزی جاده، 29 مورد بازآموزی امداد و 27 دوره بازآموزی نجات برگزار کرده است.

این مسئول ابراز داشت: در حوزه داوطلبان در سال‌های 90 و 91 به بیش از 12 هزار و 800 نفر آموزش‌های مختلف شامل امدادی و مهارتی ارائه شد و در سال جاری نیز دوره‌های آموزشی جامع‌تری برای 5 هزار داوطلب فارس در نظر گرفته شده است.

ابراهیمی ابراز داشت: در10 ماهه گذشته، بیش از یک‌هزار و 600 نفر از خدمات فیزیوتراپی و ارتوپدی فنی استفاده کرده‌اند و در فروش دارو در داورخانه‌ها نیز در سال جاری نسبت به سال 89 رشد 2.5 درصدی داشته‌ایم و در نسخه‌پیچی نیز داروخانه هلال احمر فارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: تیم درمان اضطراری جمعیت هلال احمر فارس علاوه بر برگزاری مانورهای بهداشتی و درمانی در مناطق محروم، در حوادثی مانند زلزله آذربایجان شرقی و بوشهر فعالیت داشته و به حادثه‌دیدگان خدمات پزشکی، مامایی، بهداشت محیط و حمایت روانی ارائه کرده است.
برچسب ها: فارس ، هلال احمر ، داوطلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.