در نمایشگاه خط نگاره های اسماء الحسنی که هم اکنون در شاهچراغ برپاست، ٢٠٠ جلد کتاب قرآن نفیس خطی، چاپ سنگی و چاپی در ابعاد مختلف با تحریر بزرگان خوشنویس جهان اسلام و ایران در معرض دید علاقمندان و قرآن پژوهان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، درحاشیه مراسم مشق شب قدر نمایشگاه قرآنی و خط نگاره های اسماء الحسنی کار مشترک موسسه فرهنگی هنری حضرت شاهچراغ (ع) و انشارات نوید شیراز نیز برپا شد که از سوی حوزه معاونت پژوهش و فناوری آستان مقدس در مساحتی به وسعت ١٢٠٠ مترمربعتا پایان ماه مبارک رمضان (١۷ مرداد) ادامه دارد.

در نمایشگاهیادشده ٢٠٠ جلد کتاب قرآن نفیس خطی چاپ سنگی و چاپی در ابعاد مختلف با تحریر بزرگان خوشنویس جهان اسلام و ایران در معرض دید علاقمندان و قرآن پژوهان قرار گرفته است.

از جمله کتب نفیس قرآنی در این نمایشگاه می توان به قرآن چاپ کشور آلمان توسط دکتر خرازی به تحریر احمدی نی ریزی در ١١٠٠ نسخه و در ١٦ رنگ، چاپ آیه قرآنی روی کاغذ پاپیروس، قرآن با جلد و قاب نقره و همچنین چرم و کتب خطی قرآنی مربوط به قرون گذشته و ... اشاره کرد.

همچنین ٤٠٠ جلد تفسیر قرآن و کتب مرتبط با کلام الله مجید به قلم نویسندگان و هنرمندان در نمایشگاه مذکور به نمایش گذاشته شده است.

دراین نمایشگاه همچنین ٣۵ پوستر از خط نگاره های اسماء الحسنی و تصاویری از قرآن های خطی موجود در مرکز اسناد آستان مقدس در معرض دید بینندگان قرار داد.

نمایشگاه کتب قرآن مجید و خط نگاره های اسماء الحسنی یکی از غنی ترین نمایشگاههای قرآنی است که صبح و بعد از ظهر برای بازدید قرآن پژوهان و علاقه مندان، باز می باشد./س


برچسب ها: نمایش ، قرآن ، نفیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.