مدرس حوزه علميه سفيران هدايت زاهدان گفت: انجام تكاليف الهی از جمله روزه، علاوه بر ثواب و فضيلت اخروی، دارای منافع جسمی و روحی دنيايی نيز می‌باشد و انسان را هم‌چون سدی در برابر توطئه‌های شياطين جن و انس حفظ می‌كند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان،حجت‌الاسلام مصطفی باهری‌ گفت: از ديدگاه معارف اهل بيت(ع) روزه گرفتن علاوه بر اين‌كه يك سلسله بركات جسمی ـ فكری در‌بر دارد، از معارف بسيار بلند معنوی نيز برخوردار است كه برای ارتقای سطح روحی و معنوی و فضيلت‌های اخروی انسان بركات و خيرات فراوان دارد.

باهری در ادامه بيان كرد: طبق فرموده امام صادق(ع) نشانه روزه‌دار واقعی اين است كه تمام اعضای بدنش روزه باشد، پوست و گوشت و استخوان و زبان و چشم اين انسان روزه‌دار باشد و اگر فرد روزه‌دار اين شرايط را به‌طور كامل نداشته باشد، بنا به فرموده اين امام بزرگوار، جز تشنگی و گرسنگی بهره ديگری نبرده است.

وی افزود: حضور در جلسات قرآن، دعا، تفسير و درك معارف الهی، هر كدام برای افزايش ميزان اثربخشی اين ماه در اعمال ما نقش بسزايی دارند كه بايد از اين فرصت‌ها استفاده كرد و از آن بی‌حوصلگی كه در ساير ماه‌ها گريبان‌گير انسان است، رها شويم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.