مراسم سخنرانی رئیس سازمان جاسوسی آمریکا با فریادهای کارشناسان حوزه امنیتی و اطلاعاتی مختل شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روز گذشته "کیث الکساندر" رئیس سازمان امنیت ملی آمریکا که اخیرا برنامه گسترده جاسوسی آن فاش شده است در مراسمی به تشریح برنامه های این سازمان پرداخت.

وی در این سخنان به دفاع از برنامه های پایشی و کنترلی این سازمان جاسوسی آمریکا پرداخت. 

وی این سخنان را در کنفرانس امنیتی موسوم به کلاه سیاه مطرح کرد که اکثر شرکت کنندگان در آن کارشناسان حوزه امنیت سایبری بودند. 

اما این سخنرانی چندان آرام برگزار نشد زیرا چند نفر از حاضران با اعتراضهای خود ، سخنرانی این مقام بلندپایه آمریکایی را قطع کردند. 

یکی از این افراد به هنگام سخنرانی کیث الکساندر با صدای بلند فریاد زد.. از کجا معلوم که حالا تو به ما دروغ نمی گویی؟

این فریاد زمانی مطرح شد که کیث الکساندر ژنرال چهار ستاره و 61 ساله آمریکایی تلاش می کرد با زبانی مودبانه به چند پرسش سخت پاسخ بدهد که سازمان دهندگان این کنفرانس انتخاب کرده بودند. 

در این کنفرانس که هر ساله در شهر لاس وگاس ایالت نوادا آمریکا برگزار می شود، حدود هفت هزار کارشناس از بخشهای دولتی و خصوصی آمریکا حضور داشتند. 

از زمانی که ادوارد اسنودن پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا، اسناد دال بر برنامه های گسترده این سازمان و دولت آمریکا را در پایش مکالمات تلفنی و ارتباطهای اینترنتی مردم این کشور فاش کرده ، انتقادهای گسترده ای علیه این سازمان اطلاعاتی مطرح شده است. 

سخنان دیروز کیث الکساندر نیز فراتر از اظهاراتی نبودکه در جلسه اخیر کنگره درباره عملکرد سازمان امنیت ملی آمریکا مطرح کرده است. لحن سخنان این مقام آمریکایی در سخنرانی دیشب ، آشتی جویانه بود.

وی در این سخنان گفت: کنگره در دوره زمانی چهار ساله برنامه ای را که از آن سخن گفته می شود بررسی کرده است. کمیته منتخب سنای آمریکا در حوزه اطلاعاتی این برنامه را برای مدت چهارسال بازنگری کرده است. در این بررسی ها هیچ موردی از نقض آگاهانه و مجرمانه قانون در این برنامه مشخص نشد. به صورت مشخص تر باید بگویم آنها هیچ موردی پیدا نکردند که سازمان امنیت ملی آمریکا فراتر از حوزه اختیاراتی عمل کرده است که به آن داده شده است. این واقعیت دارد. اینکه گفته می شود هرچه مردم ببینند و بگویند، شنیده می شود درست نیست. براساس برنامه ای که وجود دارد، مجوزی برای شنود همه مکالمات مردم وجود ندارد. برخورد آمریکا با تروریسم یکی از مهمترین کارهایی است که انجام می شود. ما چگونه باید این کار را انجام بدهیم. ما مدافع آزادی هستیم. 

در این قسمت یکی از افراد حاضر در محل سخنرانی به این مقام آمریکایی لحنی کنایه آمیز گفت و سخنان او چند ثانیه متوقف شد.

کیث الکساندر به سخنرانی خود ادامه داد که چند لحظه بعد یکی دیگر از افراد حاضر در محل سخنرانی گفت که او به کنگره دروغ گفته است.

الکساندر نیز در پاسخ گفت.. من به کنگره دروغ نگفته ام. باید به واقعیتها نگاه کرد. باید بحث ها را انجام داد.ما نمی توانیم همه اطلاعات را فاش کنیم زیرا دراین صورت، دشمنان ما خواهند فهمید که چگونه علیه ما اقدام کنند. به همین علت است که می گویم اتفاق رخ داده (افشاگری های اسنودن) به کشور ما آسیب هایی جدی و برگشت ناپذیر وارد کرده است. ما همه اتهامات مطرح علیه خودمان را شنیده ایم. اما اگر مردم به عملکرد دستگاههای اطلاعاتی آمریکا نگاه کنند متوجه می شوند که این اتهامات درست نیست. این سخن کاملا درست است و مزخرف نیست . این سخن مبتنی بر واقعیت است.

این درحالی است که کارشناسان می گویند تلاش برای تامین امنیت آمریکا توجیهی برای جاسوسی های گسترده علیه شهروندان این کشور نیست.

برچسب ها: رئیس ، سیا ، مختل ، آمریکا ، الکساندر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار