زائران و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران در سومین شب از شب‌های پربرکت قدر همراه با زمزمه یا مهدی (ع) مراسم احیاء خود را برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، مسجد مقدس جمکران در شب بیست و سوم از ماه مبارک رمضان شاهد حضور خیل کثیری از عاشقان و منتظران امام زمان (عج) بود که برای خلوت با مولای خویش در سومین شب از شب‌های پربرکت قدر به این مکان مقدس مشرف شده بودند.

خداجویان منتظر در این مکان مقدس که انتسابش به قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم (عج) می‌رسد پس از اقامه نماز و صرف افطار، در محفل انس با قرآن که توسط دارالقرآن مسجد مقدس جمکران برگزار شد حاضر شده و سوره‌های وارد شده در شب قدر را هم‌نوا با هم تلاوت کردند.

در ادامه حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد سخنران شب احیا مسجد مقدس جمکران در سخنانی توبه کنندگان واقعی را محبوب‌ترین افراد نزد خدای متعال ذکر کرد و به تبیین پاداش الهی برای این افراد پرداخت.

استاد حوزه علمیه قم افزود: کسی که از گناه خود پشیمان است مطمئن باشد که خداوند نیز به او کمک می‌کند که از گناه خود بازگردد، به شرطی که او نیز برای بازگشت حقیقی مصمم باشد؛ بعضی از گناهان با پشیمانی نیز پاک نمی‌شوند؛ مثل حق‌الناس که فرد باید حق را به صاحبانش برگرداند.

قرائت دعای جوشن کبیر برنامه دیگر مسجد مقدس جمکران بود که با نوای مداح اهل بیت سید جواد میرجعفری برگزار شد و نوای «سُبْحانَکَ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ خَلِّصْنا مِنَ النّارِ یا رَبِّ» در فضای معنوی جمکران طنین انداز شد. زن، مرد، پیر و جوان با چشمان اشک بار خدای متعال را صدا ‌زدند و از خطاها و گناهان خود برائت ‌جستند.

مراسم احیا این شب نیز توسط آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.

وی در این مراسم گفت: امشب، شب قدر و شب نزول ملائکه است و زائران جمکران نیز همچون ملائک الله میهمان امام زمان(عج) هستند و باید از این فضا استفاده کنیم؛ منتظر حقیقی امام زمان(عج) باید سعی کند معرفت خود به حضرت را بیش از بیش کند زیرا امام زمان(عج) واسطه فیض الهی است و اگر امام زمان(عج) نباشد رشته هستی از بین می‌رود.

مرکز گل نرگس مسجد مقدس جمکران نیز در این شب عظیم برنامه‌های مختلفی را برای زائرین کوچک مسجد مقدس جمکران تدارک دیده بود. برگزاری مراسم عزاداری شهادت امیرمومنان (ع)، اجرای نمایش مذهبی و نقاشی کودکان با موضوع شب قدر از جمله این برنامه‌ها بود که با استقبال کودکان حاضر در این مرکز به اجرا رسید./س

برچسب ها: قم ، احیا ، رنگ ، انتطار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.