رئيس موسسه علوم تحقيقات شيلات گفت: تاکنون گزارشي مبني بر تلفات ماهيان پرورشي بر اثر شدت گرما به دست ما نرسيده است.

عباسعلي مطلبي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان مطلب فوق اظهار داشت: منابع آبي که در کشور موجود است علاوه بر مصارف فرهنگي در اراضي کشاورزي  و واحدهاي پرورش ماهي در کشور مورد استفاده قرار مي گيرد.

وي ادامه داد: مصارف خانگي و شرب براي برداشت از منابع آبي در اولويت قرار دارند و زماني که با کمبود منابع مواجه شويم حق آب واحدهاي پرورش ماهي کاهش مي يابد.

رئيس موسسه علوم تحقيقات شيلات با بيان اين که مزارع پرورش ماهي در تمام نقاط کشور پراکنده اند افزود: کاهش حق آبه بر اثر کمبود منابع آبي مراکز توليد ماهي موجب کاهش توليد و برداشت ماهي مي شود.

عباسعلي مطلبي با اشاره به افزايش دما در روزهاي اخير اظهار داشت: افزايش  گرما در ماهيان پرورشي استرس زا است ولي در روند توليد تاثيري ندارد.

وي تصريح کرد: آبزيان در واحدهاي توليدي با شرايط دمايي تحت کنترل ، پرورش مي يابند و تغييرات دمايي نمي تواند به طور کل تاثيرگذار باشد به طوري که حتي حجم بسياري از ماهيان سرد آبي در شرايط دمايي خوزستان تکثير مي شوند.

مطلبي تاکيد کرد: تاکنون گزارشي مبني بر تلفات آبزيان پرورشي براثر افزايش دما به دست ما نرسيده است.

رئيس موسسه علوم تحقيقات شيلات خاطر نشان کرد: بيشترين حجم توليد ماهيان پرورشي سرد آبي و يا گرم آبي با کنترل شرايط دمايي در شهرهاي شمالي کشور تکثير مي شوند.


برچسب ها: دارو ، تجهیرات ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار