فرماندار شهرستان اهر، گفت: تعداد تلفات انسانی در زلزله سال گذشته در شهرستان اهر کمتر بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، رضا صدیقی، در همایش گرامیداشت اولین سالگرد جانباختگان حادثه دلخراش زلزله ارسباران و همچنین تجلیل از زحمات جامعه پزشکی، پیشکسوتان و خیرین شهرستان اهر افزود: در شهرستان اهر نسبت به شهرستان های دیگر بیشترین روستاها که 98 روستا می باشد تخریب شده بود اما تلفات انسانی کمتر بود و در کل 40 نفر بودند که این کمی تلفات در اثر همکاری و از خود گذشتگی پزشکان متعهد و دلسوز بود.

وی، در ارتباط با ساخت و ساز در روستاهای زلزله زده شهرستان های اهر گفت: در ر وستاهای زلزله زده شهرستان اهر کار احداث 3 هزار و 820 واحد مسکونی تمام شده است و یا در شرف اتمام است.

فرماندار شهرستان اهر، گفت: از 6 هزار واحد دامی نیز، احداث 4 هزار واحد دامی تمام شده است .

صدیقی، در ارتباط با واحدهای مسکونی شهری نیز گفت: 17 هزار واحد مسکونی شهری در اثر زلزله آسیب دیده بود که از این تعداد یک هزار و 500 واحد مسکونی تخریبی بود که کار احداث 800 واحد مسکونی به پایان رسیده است.

در این همایش امام جمعه شهرستان اهر نیز، کار پزشکان در کنار سایر دستگاه های امدادرسان در زلزله سال گذشته شهرستان اهر را چشم گیر عنوان کرد و افزود: علیرغم گستردگی حادثه با همت پزشکان تا حدودی از آلام حادثه دیدگان کاسته شد.

حجت الاسلام حاجی زاده، کار پزشکان را بسیار حساس دانست و خاطرنشان کرد اگر جان بیماری نجات داده شود اهمیت نقش پزشک در احیای زندگی احساس می شود./س

برچسب ها: تعداد ، تلفات ، انسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.