قم/

تاکید آیت‌الله استادی بر کسب معرفت نسبت به اهل بیت (ع)

امام جمعه قم گفت: باید نسبت به شخصیت پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار معرفت لازم را کسب کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله استادی  در جمع نمازگزاران مسجد اعظم قم ضرورت کسب معرفت نسبت به پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: اینکه فقط برخی اسم ائمه اطهار را می‌دانند دلیلی بر شناخت ائمه نیست.

وی با اشاره به اینکه اولیا و عرفا شناخت کاملی از ائمه اطهار دارند تاکید کرد: باید نسبت به این بزرگواران شناخت بیشتری پیدا کرده و تفاوت‌های ایشان را با یک انسان عادی بدانیم.

امام جمعه قم علم فوق‌العاده را نخستین وجه تمایز امام با انسان عادی دانست و گفت: ائمه دارای علم فوق‌العاده بوده و از علومی آگاهی دارند که بشر نسبت به آنها ناآگاه هستند.

وی قدرت فوق‌العاده را دیگر ویژگی و وجه تمایز امام با انسان عادی دانست و خاطرنشان کرد: امام از طرف خداوند دارای قدرت فوق‌العاده بوده و از جمله قدرت‌های پیامبران و امامان همان معجزه است.

آیت‌الله استادی عصمت را وجه تمایز دیگری بین انسان عادی با امام دانست و گفت: عصمت از امتیازات ویژه‌ امامان و پیامبران است و قول و عمل ایشان برای انسان‌های عادی حجت به شمار می‌رود.

وی آگاهی به عالم غیب را ویژگی دیگر امامان دانست و گفت: اگر ائمه اطهار را به این چهار تفاوت بشناسیم محبت اهل بیت نیز در دل ما ایجاد خواهد شد.

امام جمعه قم از محبت به اهل بیت به عنوان منشا عمل صالح یاد کرد و گفت: باید در عمل نیز محب اهل بیت بودن را نشان دهیم؛ کسی که نماز نمی‌خواند و بگوید مرید امام حسین(ع) است، آیا از خود نمی‌پرسد که امام حسین برای چه چیزی به شهادت رسید؟/س

برچسب ها: قم ، کسب ، معرفت ، نسبت ، اهل ، بیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.