رئیس اتاق بازرگانی، ‌صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: پویایی واقعی اقتصاد کشاورزی با نگاه درست و صحیح به حوزه صادرات محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حسین پیرمؤذن  در نشست اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق اردبیل اظهار داشت: با توجه به تولید محصولات متنوع کشاورزی در استان به ویژه سیب‌زمینی، غلات و حبوبات ضرورت دارد این ظرفیت‌ها با هدف صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه شناسایی و نسبت به بکارگیری و استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها دقت و توجه کافی صورت بگیرد.

وی ضرورت شناسایی بازارهای هدف و توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی صادرات‌نگر را یادآور شد و تصریح کرد: این هدف‌گذاری‌ها در برنامه کاری تشکل‌های تولیدی و صادرات است.

پیرمؤذن همچنین ضرورت بازنگری در امر تجاری، بازرگانی و حل مشکلات صنایع و فرآوری و متمرکز بر محصولات فرآوری شده در امر صادرات را ضروری اعلام کرد و افزود: ما در بحث صادرات سیب‌زمینی و همچنین نگهداری آنها باید به ایجاد انبارهای سرد یا فنی در ظرفیت‌های محدود با حمایت بانک‌ها همت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: از جمله راهکارهایی که در پویایی اقتصاد کشاورزی مهم و ضروری به نظر می‌رسد افزایش صادرات محصولات کشاورزی و فرآوری آنهاست که قطعاً بسیار مؤثر و کارآمد می‌باشد.

رئیس اتاق بازرگانی استان همچنین ضرورت توسعه صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی را یادآور شد و گفت: ما از مجمع نمایندگان و مسئولان استانی خواسته‌ایم مسیر و نقشه راه توسعه استان را به صورت جدی از مسیر توسعه کشاورزی استان در حوزه‌ها و زمینه‌های مختلف پیگیری کنند.

پیرموذن همچنین از تهیه طرح جامع برای کشت گیاهان دارویی خبر داد و بیان کرد: گیاهان دارویی از لحاظ اقتصادی می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای بخشی از کاشت سیب‌زمینی باشد.

وی ظرفیت، استعداد و قابلیت استان اردبیل را در زمینه گیاهان دارویی یادآور شد و ادامه داد: صدها گونه گیاهان دارویی در مناطق مختلف استان رویش می‌کند و در این خصوص باید مرکز تحقیقات کشاورزی بررسی‌های لازم را انجام دهد تا بتوان طرح جامع برای کشت گیاهان دارویی تدوین کرد/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.