اداره پیش بینی و تحقیقات هواشناسی اردبیل اعلام کرد : هوای خنک و کم و بیش ناپایداری که از مدتی قبل بر این استان حاکم شده است تا شنبه آینده همچنان تداوم می یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / در پیش بینی هفتگی این اداره آمده است : نقشه های پیش یابی هواشناسی نشانگر آن هستند که امواج جریان فشار زیاد عرض های شمالی همچنان روی نوار شمالی ایران و استان اردبیل مستقر و فعال می باشند.

از این رو در روزهای آینده آسمان قسمت وسیعی از استان اردبیل نیمه ابری و در اغلب ساعات تمام ابری و گاهی مه آلود و با ریزش های متناوب و خفیف به خصوص در نقاط شمالی و بلندی ها و نواحی منتهی به استان گیلان خواهد بود.

وزش باد خنک نیز از جانب شمال شرق با بیشینه سرعت 35 کیلومتر در ساعت در استان اردبیل به خصوص قسمت مرکزی این استان ادامه خواهد یافت.

کارشناسان هواشناسی اردبیل پیش بینی کرده اند که از ظهر شنبه هفته آینده با صاف شدن آسمان به تدریج بر گرمای هوا به شکل نسبی افزوده شود ولی از دوشنبه همان هفته با نفوذ یک موج ناپایدار دیگر تغییرهایی در شرایط جوی منطقه به شکل ابری و مه آلود شدن آسمان ؛ وقوع بارش های پراکنده و نیز وزش باد خنک انتظار می رود.

ساکنان اردبیل از 16 روز قبل به خاطر نفوذ جریان پرفشار سرد از عرض های شمالی شاهد وزش باد خنک ؛ ابری شدن متناوب آسمان و در بعضی روزها بارش های خفیف و پراکنده هستند که این موضوع باعث سجده شکر آنان در روزهای رمضان به درگاه خدواند متعال شده است.

در این مدت اوج خنکی هوا دیروز و نیز در سحرگاه امروز در اردبیل به وقوع پیوست به گونه ای که ساکنان این شهرستان به ترتیب با بیشینه و کمینه دمای 18 و 12 درجه سلسیوس (سانتیگراد) در چله تابستان مواجه بودند.

اردبیل و قسمت وسیعی از این استان به خاطر ارتفاع زیاد و قرار گرفتن در مسیر جریان های سرد سیبری و اروپای شمالی از نقاط بسیار سردسیر ایران زمین است و در اکثر روزهای تابستان دمای هوا در این منطقه از 26 درجه بالای صفر فراتر نمی رود./س

برچسب ها: اردبیل ، ناپایداری ، هوای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.