دو هزار گونه گیاهی کمیاب در منطقه دنا و ونک سمیرم وجود دارد.

علی زند مقدم،کارشناس هماهنگ کننده استانی طرح ملی تنوع زیستی زاگرس مرکزی در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در جلسه بررسی طرح حفاظت زیستی در سیمای حفاظتی زاگرس مرکزی در سالن اجتماعات فرمانداری سمیرم با بیان اینکه هم اکنون بیشترین میزان و سطح مراتع و جنگل های استان اصفهان متعلق به سمیرم، فریدن و کرکس است، اذعان داشت: انتظار می رود اجرای بهینه طرح ملی تنوع زیستی زاگرس مرکزی در قالب سیمای سرزمین بتواند مجامع محلی مردم عشایر و بخش صنعت و معدن را در خصوص بهره برداری پایدار آموزش بدهد.

وی تصریح کرد: وسعت این طرح ملی در سمیرم 103 هزار هکتار است و مابقی وسعت طرح استان های فارس ، چهارمحال و بختیاری و کهگلویه و بویر احمد را پوشش می دهد.

زند مقدم با تأکید بر تأثیر اجرای طرح تنوع زیستی زاگرس مرکزی بر حفظ گونه های کمیاب گیاهی و جانوری و مرتعی و تأمین غذای آیندگان اضافه کرد: هرگونه کم کاری و فقدان توجه به چالش های این بخش خیانت به کل مملکت است.

کارشناس هماهنگ کننده استانی طرح ملی تنوع زیستی زاگرس مرکزی با بیان اینکه راگرس 40 درصد آب کشور را تأمین می کند و بیش از 2 هزار گونه گیاهی در منطقه دنا و ونک وجود دارد، ابراز امیدواری کرد: این برنامه بتواند برای کل کشور و جهان الگو بشود./س

برچسب ها: اصفهان ، طرح ، ملی ، تنوع ، زیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.