معاون حمايت و سلامت كميته امداد امام خميني (ره) از كمك 210 ميليارد توماني حاميان در طرح اكرام ايتام در سال 91 خبر داد.

محمد علي ذوالفقاري در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران با اعلام اين خبر كه سال 91 210 ميليارد تومان توسط 620 هزار حامي به 270 هزار يتيم كمك شده است كه پيش بيني مي شده امسال با افزايش شمار حاميان و استقبال گسترده از طرح اكرام ايتام اين رقم سير صعودي داشته باشد.
وي در ادامه افزود: از 270 هزار يتيم تحت پوشش حاميان 6 هزار و 500 نفر از نعمت پدر و مادر محروم هستند كه به همراه بستگان نزديك خود و يا اقوام ديگر زندگي مي كنند.
يكي از ويژگي‌هايي كه در طرح اكرام ايتام توسط حاميان اجرا شده است پيوستن حاميان به صورت خوشه اي است به طوري كه هر حامي حاميان ديگري معرفي مي كند.
ذوالفقاري با اشاره به خوشه اي اجرا شدن جذب حاميان طرح اكرام در خارج از كشور اظهار داشت: 2 هزار حامي در خارج از كشور از 20 هزار يتيم در كشور حمايت مي كنند و هر سال تعدادي از حاميان حتي آن هايي كه در كشور خويشاوندي ندارند به كشور باز مي گردند و از نزديك امور فرزند معنوي خود را بررسي مي كنند.
ذوالفقاري با اشاره به اينكه كميته امداد واسطه بين حامي و يتيم است افزود: امداد همواره وضعيت يتيم را به حامي خود گزارش مي كند و هر چقدر تعداد گزارشات بيشتر شده دخالت و پيگيري حامي در امور يتيم نيز بيشتربوده است.
وي در پايان خاطر نشان كرد: در نظر سنجي ها زيباترين كلمه براي ايتام حامي بوده كه به عنوان تكيه گاه و پشتيباني براي خود از آن ياد كرده است./ل
برچسب ها: اکرام ، حامیان ، ایتام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار