فاطمه آقاميري
کارشناس اقتصادي در گفتگو
با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به نقش
بنگاه ها در صادرات گفت: آمادگي براي صادرات از مهمترين ويژگي هاي يک بنگاه
براي توسعه فعاليتهايش است.
وي گفت: اهميت صادرات به دليل ايجاد رقابت در بنگاه ها سبب توسعه تجارت داخلي مي شود.
اين
کارشناس صادرات را به عنوان شاخصي براي بنگاه هاي اقتصادي دانست و ادامه
داد: اگر بنگاهي در توليد داخلي موفق باشد صادرات هم با بيشترين درصد دارد و
اين ميزان موفقيت بنگاه را در توليد نشان مي دهد.
آقاميري تاکيد کرد: بنگاه بايد با کمک به استراتژي و ديدگاه بلند مدت دارد بازار صادرات شود.
وي
با بيان اين که استراتژي بلند مدت در صادرات بنگاه ها پاسخگو نيست اظهار
داشت: اگر بنگاه بر روي سود کوتاه مدت و يا صادرات جزيي سرمايه گذاري کند
قادر به برطرف کردن نياز مشتريان نبوده و در بلند مدت با شکست مواجه مي
شود.
آقاميري نقش بخش بازاريابي و فروش در رقابت بنگاه هاي
اقتصادي را مهم ارزيابي کرد و گفت: شناخت، تجزيه و تحليل و توان پيش بيني
بازار از جمله رويکردهاي مهم بنگاه ها براي صادرات است.
وي خاطر
نشان کرد: بنگاه هاي اقتصادي فرصتي مناسب براي افرادي است که با سرمايه
اندک تمايل به توليد دارند و به همين منظور مي تواند زمينه هاي صادرات را
با تنوع محصولات فراهم کند.