رئيس جمهور در خطبه پيش از نماز جمعه روز قدس گفت: معيار غرب براي همكاري و دوستي با ملت‌هاي دنيا دوستي با رژيم صهيونيستي و شناسايي آن است و غرب ادعاي حقوق بشري خود را در پاي صهيونيست‌ها قرباني مي‌كند.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ محمود احمدی‌نژاد امروز ظهر پس از حضور در مراسم راهپیمایی روز قدس قبل از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: ماه رمضان همه رحمت،‌ نعمت‌الهی و همه زیبایی‌ها و لطف خداوند متعال است.  
 
وی ادامه داد:‌ ماه رمضان،‌ ماه توفیق همه نعمت‌ها و لطف است، خداوند متعال انسان‌ها را خلق کرد برای کمال و سعادت و رسیدن به مقام بالای خلیفةالهی و برای همه انسان‌ها فرصت کمال و رسیدن به مرز خلیفه‌الهی را عنایت کرد.  
 
رئیس‌جمهور افزود: مهمترین فرصت، فرصت عمر است، فرصت حضور در این جهان است و برخورداری از فطرت الهی،‌از اختیار در پرستش آزاد خداوند و عبودیت آگاهانه است.  
 
احمدی‌نژاد ماه مبارک رمضان را فرصتی ویژه برای انسان‌ها دانست و گفت: ماه رمضان برای کنده‌شدن از زمین و حرکت به سمت آسمان است زیرا خداوند حتی خواب انسان را در این ماه عزیز فرصت قرار داده است.  
 
رئیس قوه مجریه با بیان اینکه ماه رمضان ماه خدا و انسان است تصریح کرد: ماه رمضان، ماه کمال، ماه حلقه واسطه انسان وآسمان و خداوند، یعنی انسان کامل است.  
 
وی افزود:‌ شب قدر،‌ شب امام بوده و همه شب‌ها و روزها متعلق به امام است،‌ امامی که انسانی کامل و صاحب عصر است.  
 
رئیس شورای انقلاب فرهنگی ادامه داد:‌امام خود صراط‌ المستقیم، ‌دلیل و راهنماست و همچنین دستگیر و حامی انسان‌ها است.  
 
احمدی‌نژاد تجلی اتم و اکمل خداوند متعال را راهی برای دسترسی انسان‌ها به آسمان عنوان کرد و اظهار داشت: امام تجلی عشق و لطف بوده و امام خود در اوج و پیشگام قرار دارد و با سرعت نور به سمت کمال حرکت می‌کند و راه را برای انسان‌ها ترسیم و باز می‌کند.  
 
رئیس‌جمهور تصریح کرد: اصلا راهی جز امام که انسان کامل است برای رسیدن به آسمان وجود ندارد و امام نازله آسمان است و ماه مبارک رمضان راه نزدیک‌تر شدن و شناخت امام است؛ ماه رمضان ماه تقدیر سالانه از دست مبارک امام است.
 
وی با بیان اینکه امام و انسان حقیقت جهانی هستند، خاطرنشان کرد: حقیقت انسان مرز نمی‌شناسد،‌ هر مرزی جز انسانیت انسان باطل است و هر مرزی که انسان را محدود کند و در برابر حرکت او به سمت آسمان بایستد، باطل است.  
 
احمدی‌نژاد با بیان اینکه ماه رمضان، ماه جهانی و رحمت خداوند برای تمام بشریت است، افزود: امیدوارم در این ماه مبارک برای همه ما معرفت کامل از حقیقت یعنی امام حاصل شده و خدای متعال بهترین سرنوشت را برای بشر رقم زده باشد.
 
رئیس قوه مجریه با اشاره به روز قدس گفت: امام راحل با یک هوشمندی الهی و به اعتقاد من با هدایت الهی و عنایت امام عصر روز قدس را ابتکار فرمود.
 
وی بیان داشت: روز قدس از نظر ظاهری مربوط به فلسطین اشغالی در بند و رژیم اشغالگر نیست و تنها در این مسئله خلاصه نمی‌شود.  
 

رژیم صهیونیستی باطن و حقیقت نظام سرمایه‌داری است


احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با طرح پرسش‌هایی مبنی بر رفتار غرب و صهیونیست در مواجه با حق مردم فلسطین گفت: اگر واقعا ادعاهای غربی‌ها و صهیونیست درست بوده که می‌خواهند برای عده‌ای کشور درست کنند چرا باید با تمام وجود و توان آن کشورهای غربی از رفتارهای رژیم صهیونیستی حمایت کنند به شکلی که حتی از مردم خودشان هم گذشت کرده و حمایت نمی‌کنند، پس چرا همه ادعاهای دموکراسی آنها به پای صهیونیست‌ها قربانی می‌شود.  
 
وی افزود: این رژیم چه ویژگی دارد که در امور همه جهان دخالت می‌کند، چرا مسئله فلسطین اکنون مسئله جهانی است؛ بعضی‌ها به عمق موضوع توجه ندارند و فکر می‌کنند یک اتفاقی‌ افتاده و گروهی بر سر کار‌ آمدند و می شود با گفتگو مسئله را حل کرد، اگر این چنین بود 70 سال جنگ و درگیری بر سر این موضوع بی‌معنا بوده است.  
 
رئیس‌جمهور تصریح کرد:‌ کسانی که فکر می‌کنند باید از این موضوع عبور کنند، این حرکت آنها یک ساده‌لوحی تاریخی است که بخواهند به سادگی از این موضوع عبور کنند.  
 
احمدی‌نژاد با بیان اینکه موجودیت رژیم صهیونیستی باید در یک بستر تاریخی و جهانی تجزیه شود، گفت: یک حقیقت وجود دارد که نباید چشم‌ها را در مقابل آن ببندیم و آن هم جبهه شیطان، طاغوت، مستکبران، دنیاطلبان، تجاوزگران در مقابله با حق و ملت‌ها است و نمی‌توان چشم‌های خود را بست.  
 
وی افزود: جبهه طاغوت در 400 سال اخیر برده‌داری را به راه انداخت و آن را گسترش داد و بدین وسیله ده‌ها میلیون انسان را در آفریقای جنوبی و دیگر کشورها کشت.  
 
رئیس قوه مجریه با اشاره به روحیه استعمارگری کشورهای غربی اظهار داشت: یک اقوام کوچکی در اروپا که 5 میلیون جمعیت داشتند به شرق آسیا و به یک کشور 200 میلیونی سفر کرده و نسل‌ها را ریشه‌کن کردند.  
 
احمدی‌نژاد با اشاره به تسلط کشورهای استعمارگر بر دنیا گفت: زمانی که آنها بر خاورمیانه مسلط شدند، بر دنیا نیز تسلط پیدا کردند زیرا خاورمیانه بهترین چهارراه ارتباطی دنیا بوده و دارای بیشترین مخازن انرژی است.
 
وی با بیان اینکه روحیه استعمارگری کمی تضعیف شده اما تمام نشده و ادامه پیدا نکرده است، تصریح کرد: می‌خواهند همان بساط قبلی خود را با شعارهای جدید ادامه دهند و نقشه تسلط بر منطقه ما را طراحی کردند.  
 
رئیس‌جمهور با بیان اینکه آرزوی رژیم صهیونیستی آرزوی تمام استعمارگران و دنیاطلبان است، افزود:‌ تاسیس رژیم صهیونیستی جنگ مرگ و حیات و موجودیت استکبار است، زیرا حوادث جنگ یک بهانه و فرصت‌سازی است.
 
احمدی‌نژاد با بیان اینکه معتقدم آنها با نقشه قبلی برای تسلط به جهان بدون تابلو استعمار در حال دسیسه‌چینی هستند خاطرنشان کرد: باید در این میان به چند نکته توجه داشت؛ از جمله اینکه آن ها وحدت بین خود در اروپا و کشورهای تحت استعمار را ایجاد کردند. 


غرب حاضر است براي حفظ رژيم صهيونيستي همه ملت‌ها را قتل عام کند

 
وی افزود: وحدت در سایه امور آسمانی، توحید، امامت، نبوت و ایمان به ارزش‌های الهی ایجاد می‌شود که آنها تمام این ارزش‌ها را کنار گذاشته‌اند و بدین واسطه خداوند از قدسیت، ارزش‌های الهی و انسانی از بین رفت و موجودیت رژیم صهیونیستی را به قدسیت شناختند.  
 
رئیس قوه مجریه با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی محور تامین منابع غریب و استعمارگر است، ادامه داد: آنها خدا را کنار گذاشتند و رژیم صهیونیستی را ایجاد کردند چون این رژیم اصلی‌ترین محور تامین سرمایه داران و استعمارگران است، بنابراین حاضرند همه ملت‌ها را قتل عام کنند و حتی به تمام دنیا لشکرکشی کنند تا از این رژیم دفاع کنند زیرا دفاع از این رژیم دفاع از خودشان است.  
 
رئیس دولت خاطرنشان کرد: مسئله غارت جهان است،‌ اکنون به سردمداران اروپا و آمریکا نگاه کنید  مشاهده خواهید کرد اکثر سردمداران سیاسی آنها صهیونیستی هستند، صهیونیست به هیچ مذهبی پایبند نیست و به دروغ ادعا می‌کند.
 
احمدی‌نژاد درباره سردمداران آمریکایی و صهیونیستی گفت: رئیس‌جمهوری که تصور می‌کند رئیس کل دنیاست باید برای حضور در انتخابات در مقابل رژیم صهیونیستی سجده کرده و کُرنش کند.  
 
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه رژیم صهیونیستی باطن و حقیقت نظام سرمایه‌داری است، تصریح کرد: حقیقت اندیشه مادی غرب در این رژیم خلاصه می‌شود.  
 
رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما برای یک حادثه تاریخی دو سوال پرسیدیم که سروصداهای بسیار زیادی را در جهان ایجاد کرد،‌گفت:‌ چرا سیاستمداران غربی،‌صهیونیستی و آمریکایی در برابر حوادث جنگ جهانی دوم که حوادثی تاریخی است  این چنین واکنش نشان می‌دهند و چرا آنقدر این سیاستمداران نسبت به طرح این موضوع متعصب‌اند و اين درحاليست که یک حادثه تاریخی نمی‌تواند به این شکل مورد تعصب یک سیاستمدار قرار بگیرد و این تعصبات معمولا بین محققان و اندیشمندان عرصه تاریخی وجود دارد.  
 
وی افزود: تعصب میان سیاستمداران این کشورها در اوج خود قرار دارد به طوری که قطعنامه صادر کردند که در این مورد صحبت نشود و به شکلی با ما برخورد کردند که انگار خدا را منکر شده‌ایم.  
 
رئیس شورایعالي انقلاب فرهنگی ادامه داد: فرض کنید در این حادثه تاریخی 60 میلیون کشته شدند، چه کسانی این کارها را انجام دادند و رابطه این حادثه با مردم فلسطین چیست؟ اینها سوالاتی بود که سروصدای این سیاستمداران را دو چندان كرد؛ بنابراین می‌توان گفت كه طرح این سوالات، دروغ‌پردازی چندساله آنها را برملا کرد و فلسفه رژیم صهیونیستی را زیر سوال برد.  
 
رئیس‌جمهور با بیان اینکه تمام این صحنه‌سازی‌ها در چند سال اخیر توسط رژیم صهیونیستی و حامیان آنها دروغ بوده است گفت: البته تلاش کرده‌اند که موضوع را عوض و تحریف کنند، لذا آنها به جای پاسخ توهین کردند و جیغ‌های سرخ و بنفش سردادند تا اصل موضوع به گوش ملت‌ها نرسد و هم‌اکنون نیز به آن سوالات پاسخ نداده و نمی‌توانند از پاسخ دادن به آن سوالات فرار کنند و این به این منظور است که این سوالات به هدف خورده است.  
 
احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه ملت‌های آمریکا و اروپا اسیر هستند، اظهار داشت: برخی در داخل کشور خیال می‌کنند دعوایی شده است و می‌شود این موضوع را با یک نشست مشترک و گفتگو حل کرد زیرا می‌خواهند با جریان تاریخی استکبار و متجاوزان به ملت‌ها با خوردن یک فنجان قهوه موضوع را حل کنند که این موضوع یک ساده‌اندیشی است.  
 
وی افزود: کسانی که اینگونه تصور می‌کنند، ماهیت رژیم صهیونیستی را به درستی نشناخته‌اند، زیرا این رژیم تجلی تام بُعد دنیایی و حیوانی طاغوت‌ است و صهیونیست خلاصه سرمایه‌داری غرب است که به هیچ یک از ارزش‌های الهی و تعهدات و قراردادهای خود پایبند نیست.  
 
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه موضوع فلسطین موضوع همه جهان و تاریخ بشریت است گفت:‌ موضوع فلسطین موضوع نجات کل انسان‌ها بوده و فلسفه باز کردن راه بر سر تمام انسان‌ها و برپایی عدالت و آزادی است.  
 
احمدی‌‌نژاد تصریح کرد:‌ درگیری‌ها تاریخی است و نمی‌شود با یک مانور سیاسی این قضیه را حل و فصل کرد البته ما معتقد به جنگ نیستیم و راه حل ما یک راه حل سیاسی بر پایه کرامت و عدالت است.  
 
وی با اشاره به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای مسلط شدن در جهان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: هنگامی که امام آمد و انقلاب اسلامی حرکت کرد تمام تلاش‌های رژیم صهیونیستی به نقطه صفر بازگشت لذا امروز تمام کشورهای حامی این رژیم تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا این رژیم جعلی را از وضعیت فعلی نجات دهند.  
 
رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به درگیری‌های ایجاد شده در منطقه اظهار داشت: اگر به منطقه نگاه کنیم شاهد هستیم که با شعار آزادی درگیری‌ها در برخی کشورها آغاز شد و تمام حکومت‌ها و دولت‌های خاورمیانه متزلزل و دستخوش نابسامانی شدند.  
 
احمدی‌نژاد ادامه داد: از روز اول اعلام کردم که بی‌توجهی به بعضی موضوعات موجب خسارت می‌شود و در این باره باید به چند نکته توجه کنیم؛ نکته اول درباره حقوق اساسی مردم است و در این بین معلوم است که عدالت و کرامت حق همه ملت‌ها و دولت‌ها است و همه دولت‌ها باید به آن پایبند باشند و کسی نمی‌تواند این حق را نادیده بگیرد.  
 
وی افزود: نکته دوم شیوه دسترسی به حقوق اساسی است لذا این رژیم جعلی و حامیان آنها روش جنگ را برای دستیابی به حقوق اساسی دنبال می‌کنند تا بدین وسیله ویرانی ملت‌ها و کشتار مردم را رقم بزنند.  
 
رئیس قوه مجریه راه اصلی برون رفت از این مشکلات را تفاهم ملی عنوان کرد و اظهار داشت: کسانی که در کشورهای درگیر هستند از حق و باطل قطعی برخوردار نیستند.  
 
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد:‌ نکته سومی که باید به آن توجه کنیم، توجه به دشمنان بشریت و دعوای دشمنان ملت‌ها و استکبار و رژیم صهیونیستی است، لذا همه این ملت‌ها باید در تصمیم‌گیری خود در مقابل دشمنان خود مراقب باشند.  
 
وی با طرح این سوال که اکنون چه کسانی از وضع سوریه و مصر خوشحال هستند و اگر این کشورها ویران شوند این رژیم صهیونیستی ناراحت می‌شود یا خیر، گفت: امروز روز جشن رژیم صهیونیستی است و نفس راحتی می‌کشد زیرا آنها تازه به اهداف و آرزوهای خود رسیده‌اند لذا آنها موجودیت خود را به کار گرفته و به دنبال خاورمیانه‌ای جدید هستند.  
 
رئیس جمهور تاکید کرد: امروز آنها بر بیشتر شدن درگیری‌ها اصرار دارند و همچنین برخی افراد را که ظاهرشان مسلمان است بر انجام کارهای ناشایست متقاعد می‌کنند لذا بدانید تمام این افراد باطن‌شان صهیونیست است.  
 
احمدی‌نژاد خطاب به احزاب و گروه‌هایی که در کشورهای مصر و سوریه فعالیت می‌کنند بیان داشت: وقتی می خواهید حقوق اساسی خود را دنبال کنید باید مراقب حرکت صهیونیست‌‌ها باشید زیرا برخی همه چیز را برای رسیدن به قدرت می‌دهند تا برخی در نقشه دشمن بازی می‌‌کنند.  
 
وی در توصیه‌ای به دولت‌های منطقه گفت: مستکبران برای همه برنامه دارند لذا اگر مسلمان و مستقل هستید در نقشه دشمن بازی نکنید و پول و ثروت منطقه را برای برنامه‌های دشمن ندهید.
 
رئیس جمهور تاکید کرد: به خدا ترکیه، سوریه، عراق، حاشیه خلیج فارس، مصر و شمال آفریقا در خطر هستند لذا آن رژیم جعلی و حامیانش به فکر منافع خود هستند و همه را دشمن خود دانسته و بعد از انجام کار خود همه را همانند دستمالی به دور خواهند انداخت.  
 
احمدی نژاد خطاب به سردمداران رژیم جعلی صهیونیست گفت: تصور نکنید دوباره نجات پیدا کردید، موج اصلی بیداری در راه است به زودی همه ملت‌ها همه نقشه‌های شما را بر ملا می‌کنند شما جایی در منطقه و جهان نخواهد داشت شما در این منطقه باد کاشتید و طوفان درو خواهید کرد و به شما اطمینان می‌دهم که طوفانی در راه است که بنیان صهیونیست‌ها را بر باد خواهد داد.
 
وی با بیان اینکه خیالاتی نشوید زیرا دوران شما کوتاه است تصریح کرد: به زودی به قعر تاریخ خواهید پیوست پس اگر هم شده در یک دوره،‌ انسانی زندگی کنید.  
 
رئیس قوه مجریه در ادامه سخنان خود خطاب به ملت ایران گفت: ملت مومن ایران باید هوشیار بود، ظرفیت ملت ایران آن است که همواره پیشگام و الگو باشد زیرا وقت آن رسیده پرچم توحید و عدالت را هر چه بلندتر برافرازیم و ملت‌ها را برای صلح و برادری فراخوانیم.
 
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: اطمینان دارم ملت هوشمند و شجاع ایران ماموریت‌های الهی و تاریخی خود را به بهترین نحو انجام خواهد داد.  

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار