مسئول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: یکی از نشانه‌های روزه‌داری صحیح کاهش چربی‌های غیرقابل دسترس بدن و جایگزینی چربی های تازه و سالم به جای آن است که در فرد با وزن طبیعی یا کاهش وزن انتظار تغییرات خاصی در وزن نداریم ولی در افراد دارای اضافه وزن و چاقی انتظار کاهش وزن داریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، مهنوش صاحبدل اظهار كرد: ماه مبارک رمضان ماه تقرب به پروردگار است مسلما حکمت این ماه این است که علاوه بر برکات معنوی و نزدیکتر شدن به خداوند از لحاظ جسمانی نیز سالمتر شویم، اما آیا به راستی چنین می شود؟

 وي افزود: متاسفانه با عادات غلط غذایی امروزه ما، نه تنها از وزن روزه‌داران طی ماه مبارک کاسته نمی‌شود بلکه افزوده هم می شود. حال بايد ديد این عادات غلط چه هستند؟

 عادات غلط تغذيه در ماه رمضان


صاحبدل ادامه داد: مهمترین عادت غلط غذایی در ماه رمضان، تک وعده‌ای یا حداکثر دو وعده‌ای بودن افراد است. بسیاری از افراد در ماه رمضان فقط وعده افطار را مصرف می‌کنند و به قول خودشان افطار به افطار غذا می‌خورند یا اینکه در نهايت یک وعده آخر شب را به جای سحری مصرف می‌کنند ولي نمی‌دانند که چه ظلمی در حق خود و سیستم گوارشی و جسم و روح خود می‌کنند.

 وي گفت: یکی دیگر از عادات غلط، مصرف بی‌رویه شیرینی‌ها به ويژه زولبیا و بامیه در ماه رمضان است. در متون علمی و مذهبی توصیه به مصرف شیرینی در زمان افطار می‌شود ولی نه به ميزان زياد. دیگر اینکه همراه غذا مقدار زیادی آب و مایعات به ويژه نوشابه‌های گازدار که کالری بسیار بالایی دارند و فقط چاق‌کننده هستند، مصرف می‌شود.


مسئول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان عنوان كرد: از دیگر عادات غلط، مصرف زیاد غذاهای چرب و سرخ کرده است. متاسفانه اغلب افراد ب ويژه نسل جوان ما تمایل زیادی به مصرف غذاهای آماده یا فست‌فودها دارند و حتی در ماه رمضان هم در مصرف این غذاها افراط می‌کنند، اگر هم بخواهند غذای خانگی تهیه و مصرف کنند باز بیشتر از غذاهای چرب و سرخ کرده استفاده می‌کنند./ع

 

برچسب ها: کاهش ، وزن ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.