مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در حال حاضر استان مرکزی دارای 34.5 هکتار گیاهان دارویی با تولید 825 تن در سال است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران علی اصغر زارعی، بیان کرد: در سال 90استان مرکزی برای اولین بار در کشور از محل اعتبارات تملک دارایی استانی طرح اصلاح باغات میوه موجود، اقدام به تولید محصول ارگانیک با انعقاد قرارداد و نظارت بر باغات توسط شرکت بیوسان گواه کرده است.

وی افزود: این فعالیت در هفت شهرستان به مساحت 21 هکتار و اعتباری معادل 133 میلیون ریال اجرا شده است.

این مقام مسوول عنوان کرد: همچنین باغات اشخاص نیز به مساحت 210 هکتار باغ پسته و 25 هکتار باغ انار دارای گواهی ارگانیک است.

زارعی بیان کرد: در استان مرکزی در راستای کشت در محیط های کنترل شده ، یک واحد تولید محصولات گل و گیاهان زینتی و نهال از طریق تکنولوژی کشت بافت با مجوز موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال در شهرستان محلات در حال بهره‌برداری است که سالانه حدود 200 هزار اصله نهال کشت بافتی تولید می‌کند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: در حال حاضر استان مرکزی دارای 34.5 هکتار اراضی زیر کشت گیاهان دارویی شامل نعناع فلفلی، اسطوخدوس، رزمای، آلوئه ورا و... با تولید 825 تن در سال است و در مقایسه با سال گذشته سطح زیر کشت گیاهان دارویی به مقدار 10 هکتار افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین استان مرکزی در حال حاضر دارای سطحی بالغ بر 84 هکتار زیر کشت زعفرن است که 73 هکتار بارور و مابقی غیربارور است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاوری استان مرکزی در پایان گفت: میزان تولید زعفران استان 219 کیلوگرم و متوسط عملکرد استان 3 کیلوگرم در هکتار است که این میزان، زمینه تولید زعفران توسط 248 بهره بردار را در استان فراهم کرده است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: مرکزی ، دارویی ، گیاهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.