"فریده فرهی" در مقاله جدیدی خود در پایگاه "لوب لاگ" ضمن انتقاد از تصمیم اخیر نمایندگان کنگره آمریکا پیرامون وضع تحریم های جدید علیه کشورمان سیاست خارجی آمریکا در مورد کشورمان را نادرست می داند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از لوب لاگ، نویسنده با اشاره به نظر "پائول پیلار" از مقامات پیشین دستگاه امنيتي آمریکا در مورد تحریم های جدید وضع شده علیه کشورمان از سوی کنگره آمریکا می نویسد "پائول پیلار معتقد است که تصمیم اخیر مجلس نمایندگان آمریکا در مورد وضع تحریم های شدیدتر علیه ایران نشان از تغییراتی در چشم انداز سیاست خارجی آمریکا پیرامون برنامه هسته ای ایران دارد. با وجود آنکه سنای آمریکا احتمالا بزودی این لایحه را بررسی نخواهد کرد با این رای کنگره آمریکا به این لایحه طرح پرسش های بسیاری را موجب شده است." 
نویسنده در ادامه می افزاید "اقدام اخیر مجلس نمایندگان آمریکا یا تحت تاثیر لابی رزیم صهیونیستی (آیپک) بوده است همانگونه که "علی غریب" و "ام جی روزنبرگ" در مقالات خود به آن اعتقاد دارند یا آنکه نمایندگان آمریکایی خواستار مسدود شدن هرگونه راه تعامل آمریکا با ایران هستند. این اقدام نمایندگان آمریکایی بر ذهنیت ایران نسبت به دولت اوباما تاثیر منفی خواهد گذاشت. این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که ماه گذشته "وندی شرمن" معاون وزارت امور خارجه آمریکا از امکان ادامه مذاکرات سازنده ایران و گروههای 1+5 سخن گفت." 
نویسنده با انتقاد از اقدام خصمانه نمایندگان کنگره آمریکا در قبال کشورمان می افزاید "باید یادآور شد که با اقدامات این چنینی تصمیم ایران در مورد برنامه هسته ای اش تغییری نخواهد کرد. این اقدام نمایندگان آمریکا نه تنها پیام به دولت ایران بلکه به ملت ایران نیز بود. این اقدامی بسیار نابخردانه بود و در زمانی صورت گرفت که در ایران رییس جمهوری با کسب بیش از 73 درصد آرا به پیروزی رسید و مشارکت ملت ایران در انتخابات اخیر از مشارکت آمریکایی ها در انتخابات شان نیز بالاتر بود. روحانی وعده داده است که خواستار تعامل سازنده با جهان است. متاسفانه اقدام اخیر سبب می شود تا "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا نتواند به تعاملی با ایران دست یابد. بدین ترتیب سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران به سمتی پیش می رود که به پایان بازی و هزینه های آن توجهی ندارد." 






برچسب ها: بین الملل ، ایران ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار