عبارت ارزان ترين سينماي کشور مدتي است در شرايط نابسامان اقتصادي سينماها ، مخاطبانشان را به ديدن فيلم نيم بها دعوت مي‌کند

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛‌عبارت ارزان ترين سينماي کشور مدتي است در شرايط نابسامان اقتصادي سينماها ، مخاطبانشان را به ديدن فيلم نيم بها دعوت مي‌کند سينما سپيده به گفته مسئولان در همين مدت کوتاه به پاتوق فرهنگي تبديل شده است و همين موضوع باعث استقبال خوبي از فيلم هاي اکران شده در سينما سپيده بشود. احياي دوباره سينما سپيده طرحي است که از سال گذشته در اولويت هاي حوزه هنري قرار گرفته است.

سهيل جهان بيگلري مديرعامل سازمان سينمايي حوزه هنري گفت: به دليل نبود برنامه ريزي مناسب اين سالن دچار ريزش مخاطب شده است و نياز به راهکارهايي براي رونق دوباره دارد و حال بعد از اکران فيلم هاي مستند و نيم بها کردن بليت براي دانش آموزان و دانشجويان در اين سينما، نوبت به خانواده ها و دوستداران فرهنگ رسيده تا فيلم مورد علاقه شان را ببينند. 

حسين کشاورزي مدير سينما سپيده از اجراي اين طرح راضي به نظر مي رسد گفت: در چند روز گذشته شاهد استقبال خوبي بوديم که اوج اين استقبال در دو روز آخر هفته بود نکته قابل توجه اين که پس از اجراي اين طرح خانواده ها با تعداد نفرات بالا به سينما مي‌آيند و شايد با اجراي اين طرح درامد زيادي نداشته باشيم اما همين افزايش اندک نيز قابل توجه است چون از نظر هزينه نمايش فرقي براي سالن ندارد که فيلم را براي ده نفر نمايش بدهيم يا براي يک سالن پر از جمعيت.

هر چند نيم بها کردن بليت سينما سپيده يکي از طرحهاي خوب حوزه هنري براي سينما است اما بايد توجه داشت که اين نسخه براي سينمايي پيچيده شده است که نگراني کمتري بابت تامين هزينه هايش دارد و سينماهاي خصوصي به دنبال چنين طرحي نمي روند. به گفته برخي سينماداران نيم بها کردن بليت راه حلي مقطعي براي جذب مردم به سالن هاي سينماهاست اما مشکلي که در حال حاضر سينماها با آن روبروست ريشه اي است و نبود فيلم هاي خوب و جذاب و عدم حمايت دولت از سينماداران از مهمترين معضلات سينماداران است. /ص


منبع :‌ماهنامه فيلم

برچسب ها: تماشاگر ، سینما ، ماهنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار