روزنامه الدستور مردم فلسطين را تنها بازنده مذاکرات سازش دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ ما قاطعانه مي گوييم تنها بازنده مذاکرات بين فلسطينيان و اسرائيليها، ملت فلسطين است، زيرا اين مذاکرات بر اساس شروط رژيم صهيونيستي انجام مي شود. به عنوان مثال فعاليت شهرک سازي متوقف نشده است. روزنامه اسرائيلي معاريو  در اين باره نوشت قرار است پس از آزادي صد و چهار اسير فلسطيني، هزار واحد مسکوني احداث شود و پس از آن نيز حدود سه هزار و پانصد تا چهار هزار و پانصد واحد مسکوني ساخته خواهد شد.

در همين حال احمد صب لبن تحليلگر امور شهرک سازي خاطرنشان کرد دولت اسرائيل طرح ساخت شهرک جديد در بخش قديمي قدس نزديک «باب ساهره» را تهيه مي کند. از سوي ديگر، معاون وزير خارجه اسرائيل موافقت اين رژيم را با تشکيل کشور فلسطين در مرزهاي سال هزار و نهصد و شصت و هفت  خودکشي براي اين رژيم دانست. از اين رو همه تعهدهاي شفاهي آمريکا بيهوده بوده و فقط براي تشويق فلسطينيان براي مشارکت در مذاکرات ايراد شده است.از سوي ديگر، ادامه مذاکرات، تحريم بين المللي محصولات شهرکهاي اسرائيلي را تضعيف خواهد کرد. 

آمريکا بزرگترين طرفي است که از برگزاري اين مذاکرات سود مي برد، زيرا به رژيم صهيونيستي فرصت داده است به طرحهاي خود ادامه دهد. متاسفانه تشکيلات خودگردان از تجربه هاي قبلي درس نگرفته است، زيرا اسرائيل از مذاکرات قبلي سوء استفاده و هشتاد وشش در صد از زمينهاي فلسطيني را در قدس اشغالي و شصت درصد از اراضي کرانه باختري را تصاحب کرده است. اين تشکيلات از شروط خود چشم پوشي کرده و در برابر وزير خارجه آمريکا تسليم شده است.

نويسنده اين مقاله از تشکيلات خودگردان خواست به مردم فلسطين بازگردد وي همچنين از مذاکره کننده فلسطيني خواست از ديدارهاي صميمانه با هيئت مذاکره کننده رژيم صهيونيستي دست بردارد، به ويژه اينکه دست صهيونيستها به خون فلسطيني ها آلوده است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار