گيلان /

برداشت مکانیزه برنج در 5000 هکتار از شالیزارهای ماسال

مدیر جهاد کشاورزی ماسال گفت: امروز هوا در ماسال ابری است و برنج درو نمی‏‌شود.






«احمد پوردوریش» در گفت‏‌وگو با گروه استانها باشگاه خبرنگاران منطقه‌ی گیلان، گفت: تاکنون در 1.5 درصد از شالیزارهای ماسال برنج برداشت شده است.

وی با بیان این‌که شهرستان ماسال 7000 هکتار اراضی شالیزاری دارد، گفت: پیش‏‌بینی می‏‌شود، امسال بیش از 32 هزار تن شلتوک از شالیزارهای ماسال برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی ماسال ادامه داد: هوای آفتابی در زمان رشد برنج سبب شد تا بیماری‏‌ها و آفت برنج در این شهرستان در حد صفر باشد و به این ترتیب شاهد تولید 19هزار تن برنج سفید در این شهرستان خواهیم بود.

به گفته‌ی پوردرویش، میزان خوشه‌زنی در صددرصد شالیزارهای ماسال انجام شده است.

وی با اشاره به این‌که تولید و برداشت مکانیزه برنج سبب کاهش رنج تولید برنج و افزایش درآمد کشاورزان می‏‌شود، خاطرنشان کرد: امسال در بیش از 4000 هکتار از شالیزارهای ماسال کشت مکانیزه داشتیم و پیش‏‌بینی می‏‌شود در بیش از 5000 هکتار از شالیزارهای این شهرستان برداشت به صورت مکانیزه انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی ماسال تصریح کرد: این شهرستان بیش از 100 دستگاه ماشین نشاء‌کن و کمباین مخصوص شالیزار دارد و از شهرستان‌های برتر گیلان در تولید مکانیزه برنج است.

پوردرویش با بیان این‌که در شهرستان ماسال کشاورزان از کشت دوم و سوم استقبال خوبی دارند، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که این شهرستان از شهرستان‏‌های دام خیز گیلان است کشت نباتات علوفه‏‌ای پس از برداشت برنج در اولویت برنامه کاری شالیکاران است.

وی اظهار کرد: شهرستان ماسال 130 هزار راس دام سبک و سنگین دارد که 6 درصد گوشت قرمز و 4.5 درصد شیر استان را تامین می‏‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی ماسال در خصوص وضعیت بیمه دامداران این شهرستان گفت: اخیراً با شیوع بیماری تب سه روزه در استان، دامداران ماسالی به بیمه شدن دام‏‌های خود توجه بیشتری نشان می‏‌دهند. /ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.