حوزه علمیه قم گفت: رسیدگی به پدر و مادر در ایام کهنسالی یکی از عبادات در دین مبین اسلام است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله رضا استادی ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد اعظم قم با اشاره به اهمیت احسان کردن به پدر و مادر تاکید کرد: اگر کسی به پدر و مادر خود خدمت کند در دنیا سعادتمند شده و در دنیا نتیجه این عمل را خواهد دید.

وی با اشاره به اینکه امروز اثری از شرک جلی در جوامع اسلامی وجود ندارد تاکید کرد: البته در جوامع اسلامی شاهد وجود شرک خفی هستیم.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه وجوب احسان به پدر و مادر در درجه والایی قرار دارد تاکید کرد: متأسفانه شاهد هستیم برخی از افراد به دلیل اینکه پدر و مادر آنها انسان‌های خوبی نیستند از احترام کردن ایشان خودداری می‌کنند.

وی تاکید کرد: در آیات قرآن کریم در خصوص احسان کردن به پدر و مادر قید مسلمان بودن ذکر نشده است و بیان کردن چنین سخنانی بهانه‌‌ای بیش نیست.

استادی با تاکید بر اینکه نیکی کردن به پدر و مادر باید به صورت مستمر دنبال شود خاطرنشان کرد: باید در دوران کهولت سن فرزندان نسبت به پدر و مادر خود احساس وظیفه بیشتری داشته باشند.

وی تواضع در برخورد با پدر و مادر را از جمله خصوصیات مورد تاکید در مبانی دینی دانست و گفت: یکی از عللی که اسلام بر احسان کردن به پدر و مادر تاکید کرده این است که نباید شرایط به گونه‌ای باشد که جوانان از پدر و مادر شدن توبه کرده و پشیمان شوند.

امام جمعه قم رسیدگی به پدر و مادر در ایام کهنسالی را یکی از عبادات در دین مبین اسلام دانست و گفت: البته کسانی که با نگهداری پدر و مادر پیر خود به صورت دائم آنها را مورد بی احترامی قرار می‌دهند بهتر است ایشان را به خانه سالمندان بسپارند./س

برچسب ها: قم ، رسیدگی ، والدین ، ایام ، کهن ، سالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.