بالا بودن میزان مهریه یکی از مهم ترین دلایل عدم گرایش جوانان به ازدواج است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در حال حاضر شاهد پایین آمدن آمار ازدواج نسبت به سال های گذشته در بین جوانان هستیم.

جدا از مسائل فرهنگی که در این امر تاثیرگذار است مسائل مالی را نمی توان نادیده گرفت.

در حال حاضر مهم ترین مشکلاتی که بر سر راه جوانان به هنگام شروع زندگی مشترک وجود دارد بالا بودن میزان مهریه، قیمت بالای مسکن و مخارج عمومی و ... است.
این ها از مواردی است که نقش چندان در تشکیل زندگی خانواده ندارد اما بسیاری آن را مبانی تشکیل خانواده می دانند و عدم ازدواج خود را در گرو آن می دانند.
اما در این میان مهریه شاید داشتانی شنیدنی تر داشته باشد رسمی که به اندازه خواسته خانواده عروس بر دوش داماد گذاشته می شود و گاهاً عجیب و غریب هم می شود.

این این بین می توان به مهریه حفظ کلیات حافظ، تشک پر شده از پر کلاغ، 50 شمش طلا دست راست شوهر و چشم مادر شوهر و یک کیلو بال مگس و .. اشاره کرد.

مهریه هایی خنده دار که بی پایه و اساس و از روی احساسات زودگذر و بدون آینده نگری تعیین شده است.

آما آن چه که در این ماه آمده است برابری میزان مهریه با میزان جهیزیه و مراسم ازدواج است و این که نوع طبقه خانوادگی یک دختر با میزان مهریه ی درخواستی آن باید تعادل داشته باشد./ف
برچسب ها: میزان ، مهریه ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
نیک
۱۲:۰۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۲
ایام عاشقانه عمر زناشوئی
ایام عاشقانه عمر زناشوئی به لحاظ معیشتی ھمان دوران زندگی طبیعی و لذا با قناعت و ساده گی و صفا است و ھر چه که عشق تباه می شود تجمل گرائی و ماده پرستی و صنعت پرستی و ریا و فن و تصنع ھم بیشتر می شود .
به ھمین دلیل وقتی که دختر و پسری عاشق ھستند می توانند تک و تنھا در غار ھم زندگی کنند و ھیچ مشکل و کمبودی ھم ندارند ولی ھر چه که این عشق تحلیل می رود کار به جائی میرسد که کاخ ھم کفایت نمی کند ... پول و ثروت و تجملات و آرزوھا جملگی فقدان عشق را جبران می کنند . و لذا مھریه ھای امروزه واضح ترین نشانه فقدان عشق و محبت در ازدواج است.
منبع کتاب زناشویی استادعلی اکبرخانجانی
http://erfan-zendegi.blogfa.com/
آخرین اخبار