"رجب طيب اردوغان" روز گذشته در جريان شرکت در مراسمي در استانبول ضمن تکرار ادعاهاي خود در مورد رويدادهاي اخير ترکيه اظهار داشته است که عده اي در صدد ايجاد جدايي و فاصله ميان ترکيه و مصر هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلویزیون تی آر تی ترکیه ؛ رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه گفت : کودتاهای نظامی در گذشته ترکیه را دچار رنج ها و مشکلات فراوانی کردند. در مصر حق مردم و اراده آنان غصب شده است. چگونه می توان چنین چیزی را پذیرفت؟ نخست وزیر ترکیه با اشاره به تحولات و ناآرامی ها در خاورمیانه گفت :‌ آینده ترکیه را فقط و فقط مردم این کشور تعیین خواهند کرد. 

اردوغان تلویحا از اعتراضات اخیر ترکیه ( اعتراضات پارک گزی ) انتقاد کرد و گفت : هنگامی که ما با چنین مسائلی مشغول می شویم دشمنان ما نیز به تلاش های خود ادامه می دهند. 

نخست وزیر ترکیه گفت : ترکیه راهی را که سا ل2002 میلادی آغاز کرد همچنان ادامه می دهد. 

وی گفت : ‌اکنون ترکیه قدرتمند است و در کنار مظلومان قرار گرفته است. برخی ها برای جلوگیری از تحقق اهداف ما هرگونه سناریویی را امتحان خواهند کرد اما ما توطئه های آنان را برهم خواهیم زد. اردوغان گفت : آینده ترکیه در خیابان ها تعیین نخواهد شد. مردم ترکیه آینده این کشور را در صندوق های رای تعیین خواهند کرد .



برچسب ها: اردوغان ، مصر ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار