رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان از تقسیم خوزستان به شش منطقه صنایع تبدیلی خبر داد و گفت: ظرفیت خرید گندم در خوزستان 751 هزار تن است و ظرفیت انبار‌ها به 900 هزار تن می‌رسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، امیر حسین نظری در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی اظهار کرد: استان را از نظر صنایع تبدیلی به شش منطقه تبدیل کردیم که منطقه یک شامل آبادان و خرمشهر و منطقه شش شامل مسجدسلیمان و لالی است.

وی ادامه داد: صنایع پیشنهادی شامل بسته بندی فرآورده‌های کشاورزی، خرما، مرغ، آبزیان و فناوری سبزیجات، صیفی‌جات و کارخانه آرد و سیلو است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ظرفیت تولید گندم را براساس پیش بینی سال گذشته یک میلیون و 500 هزار تن در نظر گرفته‌ایم گفت: در خرمشهر برای 102 هزار تن گندم و در شادگان برای 36 هزار تن گندم جواز تخصیص صادر شده است.

وی ادامه داد: منطقه دو شامل ماهشهر است که 118 هزار و 975 تن ظرفیت گندم آن است که برای 42 هزار تن پروانه جواز تخصیص صادر شده است.

نظری با اشاره به اینکه منطقه سه شامل اهواز و سوسنگرد است گفت: پنج پروانه بهره برداری با 583 هزار و 40 تن ظرفیت صادر شده و یک جواز تخصیص در سوسنگرد با ظرفیت 11 هزار تن و در اهواز با ظرفیت 337 هزار و 995 تن اختصاص یافته است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر ظرفیت خرید گندم 751 هزار تن است و ظرفیت انبار‌ها به 900 هزار تن می‌رسد و همچنین سیلو غلات استان ظرفیت 150 تا 200 هزار تن گندم را دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خوراک دام، طیور و آبزیان با توجه به ظرفیت هر منطقه مشخص شده است تصریح کرد: 12 پروانه بهره برداری با ظرفیت سه میلیون تن و 16 جواز تخصیص با ظرفیت 389 هزار و 500 تن صادر شده است.

وی اضافه کرد: سردخانه‌های استان نیز در وضعیت خوبی به سر می‌برند که، البته با اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی شاهد فعالیت بیشتر سردخانه خواهیم بود و همچنین در بخش صنایع بسته بندی گیاهان دارویی، به شهرستان‌های اهواز، شوش‌تر، دزفول و اندیمشک جواز و پروانه تاسیس داده شده است./س
برچسب ها: تقسیم ، خوزستان ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.