توليد خاک نسوز آرژيليت و بوكسيت در معدن شهيد نيلچيان استان چهارمحال و بختياري، امسال دو برابر شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختياري گفت: از ابتداي امسال تاكنون افزون بر هشت هزار و 852 تن خاک نسوز بوكسيت و آرژيليت در اين معدن توليد شده است كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل، دو برابر افزايش نشان مي دهد.
رحمان كرمي افزود: معدن شهيد نيلچيان با حفاري 31 حلقه چاه بطول 5 هزار متر در محدوده اي به وسعت 200 هكتار در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده كه از نظر نوع، كيفيت و مرغوبيت توليد بعنوان بهترين معدن ايران مطرح است.
وی تصریح کرد: مواد استخراج شده از معدن شهيد نيلچيان شامل دو نوع خاك نسوز بنام هاي آرژيليت و بوكسيت با عيار 65 تا 75 درصد است كه در ايران و خاورميانه از نظر عيار و حجم ذخيره بي نظير است.
کرمی گفت: اين مواد پس از استخراج به بوكسيت ويژه، بوكسيت درجه يك و آرژيليت ويژه و معمولي تبديل و در بازارهاي داخلي و خارجي بفروش مي رسد
كرمي افزود: بر اساس گمانه زني ها و مطالعات كارشناسان 16 ميليون و 800 هزار تن انواع خاك نسوز تا عمق 550 متري زمين در اين معدن وجود دارد كه با توسعه معدن در بخش لايه معدني در منطقه باجگيران و دوپلان، ميزان توليد مواد معدني ساليانه به 25 هزار تن افزايش مي يابد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختياري گفت: اين معدن هم اكنون زمينه اشتغال مستقيم 100 نفر را فراهم كرده است.
معدن شهيد نيلچيان، در 90 كيلومتري جنوب غربي شهركرد و 220 كيلومتري جنوب غرب اصفهان در ارتفاعات پشتكوه بختياري قرار گرفته است و عمليات بهره برداري آن از سال 47 در منطقه باجگيران و دو پلان استان چهارمحال و بختياري آغاز شده است.
شهيد نيليچيان در زمان جنگ تحميلي در مقاطعي مديريت اين معدن را عهده دار بود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.