معاون رئیس ‌جمهور نیکاراگوئه در دیدار با لاریجانی:

دولت نیکاراگوئه ایران را کشوری مستقل در مسائل بین‌المللی می‌داند

معاون رئیس‌جمهور نیکاراگوئه که در راس هیاتی جهت شرکت در مراسم تحلیف دکتر روحانی به ایران سفر کرده، بعد از ظهر روز شنبه با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش حوزه مجلس باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره اخبار مجلس شورای اسلامی، عمر هالسنونس معاون رئیس جمهور نیکاراگوئه که در رأس هیئتی برای شرکت در مراسم تحلیف یازدهمین ریاست جمهوری به کشورمان سفر کرده است، بعد از ظهر دیروز 12 مرداد ماه با علی لاریجانی دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار با تأکید بر اهمیت توسعه و گسترش مناسبات در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی فیمابین اظهار داشت: اراده رهبران دو کشور بر بسط و توسعه هر چه بیشتر مراودات دوستانه در زمینه‌های گوناگون است و در همین راستا مجلس شورای اسلامی از هرگونه رویکردی برای تقویت و تحکیم ارتباطات فیمابین استقبال می‌کند.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از مواضع مستقل دولت نیکاراگوئه در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی افزود: مواضع مشترک و نزدیک دو کشور در مسائل مختلف بین‌المللی بستر مناسبی را برای همکاری‌های بین‌المللی فی‌ما‌بین فراهم کرده است.
 
لاریجانی در ادامه با اشاره به وجود بستر‌های فراوان در دو کشور برای افزایش سطح همکاری‌های فیمابین خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بسیاری در عرصه‌های اقتصادی، صنعت و انرژی در بخش‌های خصوصی و دولتی ایران وجود دارد که می‌تواند به افزایش سطح مبادلات دو کشور کمک کند.
 
در ادامه این دیدار عمر هالنسونس معاون رئیس‌ جمهور نیکاراگوئه با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان با تأکید بر آمادگی مقامات عالیرتبه سیاسی و پارلمانی نیکاراگوئه برای گسترش هرچه بیشتر ارتباطات گفت: زمینه‌های فراوانی در دو کشور برای همکاری‌ها وجود دارد که باید با شناسایی و اجرایی کردن آنها مناسبات در عرصه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی و بازرگانی را افزایش داد.
 
وی در پایان با اشاره به نزدیکی نقطه ‌نظرات سیاسی میان دو کشور تصریح کرد: دولت نیکاراگوئه ایران را کشوری مستقل در مسائل بین‌المللی می‌داند و همواره از مواضع منطقی جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مختلف به ویژه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای دفاع کرده است.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: دولت ، نیکاراگوئه ، مسائل ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار