یک کارشناس تغذیه معتقد است، اگر دولت یارانه شیر را محدود کند مجبور است بعدها برای سلامت افراد جامعه چند برابر هزینه کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


مسعود نصیری مصرف شیر را سرمایه گذاری برای سلامت آینده افراد عنوان کرد و گفت: امروز لبنیات تا حدودی از سبد غذایی خانواده ها حذف شده است و اکثر خانوارها اولویت خود را برای تهیه نان و مواد غذاییدیگر قرار داده اند و فقط گاهی به لبنیات، گوشت و میوه گریز می زنند.

وی با اشاره به به افزایش قیمت شیر و سایر محصولات لبنی، ادامه داد: زمانی بیم آن می رفت که دولت یارانه شکر و روغن را حذف کند، اما باید دانست عوارض افزایش قیمت شیر و حذف آن از سبد خانواده ها از مصرف نکردن روغن و شکر بسیار بیشتر است.

نصیری آرتروز و پوکی استخوان را از جمله عوارض مصرف نکردن شیر در جامعه عنوان کرد و یادآور شد: بیشترین آسیب ناشی از افزایش قیمت شیر متوجه اقشار ضعیف و کم درآمد است.

وی خاطرنشان کرد: مصرف شیر برای هر گروه سنی لازم است و در نوجوانان و کودکان باعث رشد می شود و در بزرگسالان از پوکی استخوان پیشگیری می کند.

به گفته این کارشناس تغذیه زنان نیز باید از سن 25 تا 45 سال مصرف شیر را قطع نکنند تا در دوران یائسگی با عوارض پوکی استخوان مواجه نشوند.

نصیری تصریح کرد: شیر مبنع غنی کلسیم، ویتامین های گروه ب و پروتئین است و به علاوه جذب کلسیم آن بسیار بالاست./س

برچسب ها: کرمانشاه ، شیر ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.