رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از کاهش 75 میلیون متر مکعبی آب در بخش باغبانی استان فارس خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، مهرزاد خرد گفت: با انجام طرحهایی چون استفاده از بقاياي گياهي، مالچ پاشي ، جايگزيني ارقام مقاوم به خشكي و نياز آبي پايين، انجام عمليات هرس، كاهش سطح سبز، سفيد كردن تنه و شخم بهاره در بخش باغباني صرفه جويي مناسبی به عمل آمده است.

وی بیان کرد: بعد از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها و طي يكسال از اجراي برنامه هاي باغباني در مجموع بیش از 40 میلیون مترمكعب آب و بیش از 9 میلیون ليتر سوخت صرفه جويي شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در بخشي ديگر از سخنان خود به تأثيرات مثبت تسهيلات طرح توسعه بخش كشاورزي در باغباني استان اشاره كرد و گفت: اجراي طرح هاي مربوطه به توسعه بخش كشاورزي توانسته است تا حد زيادي سبب افزايش ميزان توليد و همچنين ايجاد اشتغال در استان شود.

خرد افزود: در عمليات مربوط به اصلاح باغات در 303.5هكتار و بـا افـزايش تـوليد 486 تـن و اشتغال 63 نفر، در تـوسعه بـاغـات در 694 هكتار وافزايش توليد پنج هزار و 555 تن و اشتغالزايي 179 نفر و در اصلاح و توسعه باغات در سه هزار و 923 هكتار و افزايش 16 هزار و 311 تن توليد و براي 870 نفر اشتغال بهمراه داشته است.

وی ادامه داد: اين طرح ها هم چنين سبب رشد 47.3هكتاري گلخانه ها، افزايش توليد پنج هزار و 622 تن سبزي و صيفي و اشتغال 301 نفر شده است.

خرد بیان کرد: دريافت تسهيلات همچنين تعداد واحدهاي توليد قارچ خوراكي را به هفت واحد ارتقاء داده و سبب توليد 791 تن قارچ و اشتغال 88 نفر شده است.

رئيس سازمان جهادكشاورزي فارس گفت: با به بهره برداري رسيدن طرح هايي كه تاكنون مصوبشده اند، ضمن افزايش و حفظ یک هزار و 962 فرصت شغلي در بخش باغباني ، هفت هزار و 801 تن به ظرفيت توليد محصولات باغباني استان ، 19.2ميليون شاخه گل به ظرفيت توليد محصولات گلخانه اي ، پنج هزار و 622 تن به ظرفيت توليد محصولات گلخانه هاي سبزي و صيفي و 791 تن به ظرفيت توليد قارچ خوراكي استان اضافه خواهد شد./س

برچسب ها: آب ، باغبانی ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.