عضو هيئت رئيسه فراكسيون دانشگاهيان مجلس با نامطلوب خواندن بازده دانشگاه ها گفت: متاسفانه بازده دانشگاه ها در حال حاضر متناسب با نيازهاي جامعه نيست و نمي تواند مشكلات موجود را برطرف كند

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

 

محمدرضا تابش، در جمع اساتيد دانشگاه پيام نور يزد اظهار داشت: وضعيتي كه اكنون دانشگاه هاي كشور دارند، آينده اطمينان بخشي نيست و لازم است با ارتقاي كيفيت آموزشي و مهارت آموزي به دانشجويان، براي آينده برنامه ريزي شود.

تابش با اشاره به جایگاه آموزش عالی در تولید دانش و حل مشکلات جامعه بيان كرد: گسترش کمی نظام آموزش عالی به تنهايي و بدون در نظرگرفتن نیازهای آموزشی و کادر مجرب علمی باعث ایجاد خلاء در کیفیت آموزش می شود و راندمان خروجي دانشگاه ها را كاهش مي دهد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نامناسب بودن نسبت استاد به دانشجو در مراکز پیام نور کشور و استان یزد، خواستار توجه بیشتر به رسالت و اهداف این دانشگاه و کیفی سازی در امر آموزش شد.

تابش، همچنين با اشاره به وضعيت حوزه انتخابيه خود يادآور شد: اردکان برای تبدیل شدن به قطب علمی منطقه فرآيند رو به رشدي را طي مي كند و دانشگاه پیام نور اردکان یکی از بهترین مراکز پیام نور در سطح کشور است.

نماينده مردم اردكان در مجلس، خواستار تسریع در راه اندازی پژوهشکده مواد و اخذ رشته های مقطع دکتری مورد نیاز این مرکز آموزشی شد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد نیز در این جلسه با برشمردن پیگیری های موثر نماینده اردکان در جذب اعتبار و رشته های تحصیلی پیام نور اردکان و قدردانی از این حمایتها، گزارشی از اقدامات و برخی برنامه های پيام نور در استان يزد ارائه كرد.

اميني تصريح كرد: براي رفع مشكلات دانشگاه پيام نور در استان يزد نياز به مساعدت و پيگيري مسئولان استان و نمايندگان مجلس داريم/س
برچسب ها: بازده ، دانشگاههای ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.