رئیس مجلس شورای اسلامی عصر ديروز (يك‌شنبه) با محمد حامد انصاری معاون رئیس جمهو هند دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش حوزه مجلس باشگاه خبرنگاران؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با محمد حامد انصاری معاون رئیس جمهو هند که عصر روز گذشته (يك‌شنبه 13 مردادماه) صورت گرفت، ضمن اعلام آمادگی مجلس شورای اسلامی برای توسعه و گسترش روابط دوستانه فی ما بین در همه زمینه‌ها به ویژه همکاری‌های پارلمانی اظهار داشت: با توجه به پیشینه مثبت و طولانی روابط دو کشور ایران و هند بهتر همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مورد علاقه طرفین موجود و اراده سیاسی مقامات ایران نیز بر ارتقای سطح این همکاری‌ها قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به تحولات منطقه افزود: کشورهای بزرگ هند و ایران در مسائل مورد ابتلای منطقه نقش پررنگی دارند، بنابراین ارتقای سطح همکاری‌های دو کشور در مسائل هم چون مبارزه با تروریسم امری  است که نفع آن شامل حال دو کشور و منطقه خواهد شد.
 
لاریجانی در پایان با اشاره به ظرفیت‌ها و زمینه‌های وسیع مورد علاقه طرفین برای همکاری خاطرنشان کرد: شناسایی فرصت‌ها استفاده، مناسب از ظرفیت‌ها و رفع موانع احتمالی همکاری‌های گسترده ایران و هند نقش مؤثری در ارتقای سطح همکاری‌های دو کشور خواهد داشت.
 
محمد حامد انصاری معاون رئیس جمهور هند نیز در این دیدار آمادگی پارلمان و دولت هند را برای گسترش و توسعه همکاری‌های تجاری اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با ایران اعلام کرد و بیان داشت: کشور هند از توسعه روابط با ایران در همه زمینه‌ها در راستای تأمین منافع طرفیت استقبال می‌کند.
 
انصاری در پایان این دیدار مبارزه با تروریسم در منطقه را ضرورتی انکارناپذیر دانست و در خصوص همکاری‌های دو کشور در این زمینه با رئیس مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو و مذاکره کرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار