خبرگزاری خصوصی دوغان ترکیه روز دوشنبه گزارش داد حزب کارگران کردستان - پ ک ک - سه کارگر را که توسط اعضای این گروه در ماه گذشته در جنوب ترکیه ربوده شده بودند، آزاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ؛ این سه کارگر در روز هشتم ماه ژوئیه و در حمله اعضای پ ک ک به معدنی در شهر تاتوان در استان بیتلیس ربوده شده بودند.

گزارش خبرگزاری دوغان حاکی است گروه پ ک ک این سه کارگر را شنبه شب در منطقه یسیل مزرا در تاتوان آزاد کردند.بر اساس این گزارش، این کارگران پس از آزادی در مرکز فرماندهی ارتش در تاتوان مورد بازجویی قرار گرفتند.

با وجود آغاز روند حل و فصل موضوع کردها در ترکیه ، گروه پ ک ک ماه گذشته در بیش از 50 مورد اقدام به آدم ربایی کرد.از ماه اکتبر گذشته آنکارا در حال برگزاری مذاکرات صلح با عبدالله اوجالان رهبر پ ک ک است که در زندان به سر می برد. اوجالان سرانجام در ماه مارس خبر آتش بس و خروج اعضای پ ک ک را از ترکیه اعلام کرد.در اوایل ماه مه جنگجویان پ ک ک که در ترکیه مستقر بودند شروع به حرکت به سوی عراق کردند.

پ ک ک - که در فهرست سازمان های تروریستی ترکیه و برخی دیگر از کشورها قرار دارد - در سال 1984 در تلاش برای ایجاد کشوری در جنوب شرقی ترکیه مسلح شد.از آن زمان، در درگیریهایی که این گروه در آن حضور داشتند، حدود 40 هزار نفر کشته شدند.



برچسب ها: کارگر ، ترکیه ، آزادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار