مقامات مصری اعلام کردند قاهره سفر رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه را به غزه به سبب حمایت اردوغان از اخوان المسلمین لغو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری یوناستدپرس ؛ قرار بود اردوغان در همین ماه از طریق مصر به غزه تحت کنترل حماس سفر کند.منابع دیپلماتیک در قاهره در مصاحبه با پایگاه اینترنتی یوم 7 مصر اعلام کردند مقامات مصری اعلام کردند به اردوغان اجازه ورود به غزه را نخواهند داد زیرا او از اخوان المسلمین و محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر حمایت کرده است.

اردوغان قرار بود به غزه سفر کند تا اسرائیل را برای لغو محاصره دریایی غزه تحت فشار قرار دهد.دکتر عصام الدعالیس مشاور اسماعیل هنیه نخست وزیر حماس در غزه در گفتگو با این پایگاه اینترنتی مصری اعلام کرد تصمیم برای به تعویق انداختن سفر نخست وزیر ترکیه به غزه به سبب اوضاع کنونی در مصر است.او گفت:« اعتراضات و تظاهراتی که در ترکیه و در جهان عرب به ویژه در مصر مشاهده می شود بر غزه نیز سایه افکنده است و مانع از سفر اردوغان به غزه شده است.»

روزنامه زمان امروز چاپ ترکیه به نقل از اردوغان نوشت آنکارا دولت موقت مورد حمایت ارتش را در مصر به رسمیت نمی شناسد.اردوغان گفت:« ملتی در مصر وجود دارد که حقوقش نقض شده است. آیا کسی می تواند برای این موضوع احترامی قائل شود؟ این امکان وجود ندارد که من به این اوضاع احترام بگذارم . ترکیه از کودتاهای نظامی آسیب های زیادی دیده است ما بهای این کودتاها را پرداخت کرده ایم و می خواهیم برادرانمان دیگر بهای این کودتا را نپردازند.»


برچسب ها: مصر ، اردوغان ، لغو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار