رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی امور خارجه در جلسه این کمیسیون خوش درخشید گفت: توضیحات آقای ظریف نشان داد گمانه زنی هایی که در برخی سایت ها مطرح می شود خلاف واقع است.

"علاءالدین بروجردی" نماینده بروجرد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران به نشست اعضای کمیسیون امنیت ملی با وزیر پیشنهادی امور خارجه اشاره کرد و گفت: آقای محمدجواد ظریف در جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی خوش درخشید.

وی افزود: ظریف اولین وزیر پیشنهادی بود که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با وی جلسه گذاشت و با توجه به اهمیت خاص مسائل سیاست داخلی و خارجی تعدادی از نمایندگان سایر کمیسیون ها نیز در این جلسه حضور داشتند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در این جلسه نقطه نظرات و مسائل مختلفی مطرح شد و آقای ظریف با صداقت و صمیمیمت به کلیه ابهامات پاسخ داد.

بروجردی خاطرنشان کرد: همچنین وزیر پیشنهادی امور خارجه مواضع خود را در ارتباط با مسائل مختلف به وی به پیروی از نقطه نظرات مقام معظم رهبری تشریح کرد که به نظرم پاسخ قانع کننده و رضایت بخشی بود.

نماینده بروجرد افزود: آنچه مهم است اینکه در شرایط فعلی که منطقه و جهان با آن مواجه است ضرورت دارد شاهد رای اعتماد بالای وزیر پیشنهادی امور خارجه باشیم تا با اقتدار مسائل را پیگیری کنند.

بروجردی در ادامه به برخی گمانه زنی ها اشاره کرد و گفت: آقای ظریف به برخی از مسائل مطرح شده در برخی سایت ها پاسخ دادند به طوری که ایشان ارتباط با سوروس را به کلی و با جدیت تکذیب کردند و گفتند: علی رغم حضور طولانی که در آمریکا داشتم، ولی افتخار می کنم که در نظام جمهوری اسلامی ایران مشغول به خدمت باشم و گرین کارت هم ندارم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: توضیحات آقای ظریف نشان داد گمانه زنی هایی که در برخی سایت ها مطرح می شود خلاف واقع است.

بروجردی در ادامه به برنامه های آتی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این کمیسیون فردا (سه شنبه ۱۵ مردادماه) با آقای علوی وزیر پیشنهادی اطلاعات و آقای دهقان وزیر پیشنهادی دفاع دیدار خواهند داشت و روز یکشنبه هفته آینده نیز با آقای رحمانی فضلی وزیر پیشنهادی وزارت کشور نشست خواهیم داشت تا قبل از بررسی رای اعتماد به وزرا رسیدگی به صلاحیت این چهار وزیر در کمیسیون امنيت ملی و سیاست خارجی مجلس به اتمام برسد.

اضافه می شود؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر روز یکشنبه ۱۳ مردادماه پس از پایان مراسم تحلیف خود اسامی هیئت وزیران دولت یازدهم را جهت اخذ رای اتماد به مجلس معرفی کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر ، کمیسیون ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار