برنامه ها و رویکردهای وزیر پیشنهادی دولت یازدهم در نشست مجمع عمومی فراکسیون رهروان ولایت تبیین شد.

به گزارش حوزه پارلماني باشگاه خبرنگاران، به نقل از خانه ملت، نشست مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت عصر امروز به منظور بررسی برنامه های 8 وزیر از 18 وزیر پیشنهادی دولت یازدهم در سالن مشروطه برگزار شد.
 
کاظم جلالی در ابتدای این نشست با بیان اینکه دولت یازدهم دولتی است که با اکثریت آراء بر سر کار آمده گفت: انتخابات ما به جشن ملی تبدیل شد و روز تحلیف و تنفیذ آن نیز با شکوه هر چه تمام تر به اجرا درآمد.
 
وی با بیان اینکه در مراسم تحلیف و تنفیذ برای اولین بار مهمان خارجی داشتیم افزود: حضور مهمانان خارجی نشان داد که نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی پایدار است.
 
رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در جریان رأی دادن به کابینه دولت یازدهم مسیر همدلی را هموارتر طی خواهد کرد گفت: امیدواریم که با همدلی با دولت یازدهم بتوانیم از نیروهای کارآمد معرفی شده در وزارتخانه ها استفاده کنیم.
 
در ادامه این نشست ۸ وزیر پیشنهادی به بیان رویکردها و برنامه های خود پرداخته و نمایندگان نیز در پایان این نشست سؤالات خود را طرح کردند.
 
زنگنه در توضیح برنامه های خود با بیان اینکه در حوزه نفت با دو چالش بزرگ؛ تحریم های خارجی و مشکلات داخلی مدیریتی وزارت نفت روبرو هستیم گفت: در این زمینه کارهای لازم به دو بخش کارهای فوری و اضطراری برای عبور از شرایط فعلی و کارهای مورد نیاز برای بعد از عبور از این شرایط تقسیم می شود.
 
وزیر  پیشنهادی نفت با بیان اینکه اولین کار این وزارتخانه رساندن افزایش تولید ظرفیت نفت ایران است گفت: باید تا آنجا که می توانیم در این مرحله با روش های علمی صادرات را افزایش دهیم.
 
ربیعی وزیر پیشنهادی تعاون، رفاه و کار و امور اجتماعی با بیان اینکه بخشی از موارد مورد نظر قانون اساسی و انقلاب اسلامی در این وزارتخانه تأمین می شود.
 
وی با بیان اینکه بیمه ها و بحث بازنشستگی از مواردی است که باید در این وزارتخانه مورد بررسی قرار گیرد افزود: در بحث بیمه ها طرح های خوبی در مجلس همچون بیمه اجتماعی فراگیر، بیمه زنان، بیمه عشایر و دیگر موارد تصویب شد.
 
وی همچنین اضافه کرد: اگر به مسأله معیشت مردم و اقشار فرودست اجتماعی توجه نکنیم ممکن است اصل انقلاب با مشکل مواجه شود.
 
وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی امنیتی و قضایی نیستند توضیح داد: بخشی از ریشه آسیب های اجتماعی مشکل معیشت واشتغال است که در صورت افزایش تولید و اشتغال آسیب های اجتماعی کم می شود.
 
نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه های وی در وزارتخانه آموزش و پرورش در ۱۳ محور و ۲ برنامه است گفت: بخشی از برنامه ها، برنامه های کوتاه مدت یک ساله و بخشی دیگر برنامه های بلند مدت ۴ ساله است.
 
وی ضمن اشاره به اسناد بالادستی تصویب شده در امر آموزش و پرورش با بیان اینکه اجرای این اسناد نیازمند یک پشتوانه قوی علمی و کارشناسی است توضیح داد: این کار باید با دقت و ظرافت انجام شود و تقدم و تأخر برنامه ها نسبت به هم سنجیده و اولویت ها مشخص شود.
 
نجفی با بیان اینکه شأن و منزلت معلم از اهمیت زیادی برخوردار است گفت: در حال حاضر معلمان از جایگاه واقعی خود در جامعه دور شده اند بنابراین باید در جهت احیای مقام و شأن و شخصیت معلم تلاش کرد که این اقدامات با کمک مجلس قابل انجام است.
 
چیت چیان وزیر نیرو نیز در بیان برنامه های خود با بیان اینکه موضوع آب یک مسأله بسیار مهم در کشور است گفت: این بحث بر تمام فعالیت ها در بخش کشاورزی و اجتماعی تأثیر می گذارد.
 
وی با بیان اینکه وضعیت کشور به نحوی است که در یک منطقه خشک قرار گرفته و منابع آبی آن به شدت محدود است افزود: محدودیت منابع آب باید با نگاهی درست مدیریت شود تا موجبات توقف و خلل در توسعه کشور فراهم نشود.
 
چیت چیان با بیان اینکه اولین اقدام وزارت نیرو مدیریت تقاضای آب در بخش کشاورزی است تصریح کرد: حل این مسائل بدون کمک ویاری و همدلی مجلس امکان پذیر نیست.
 
وزیر پیشنهادی نیرو با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای حل مشکلات موجود آب توضیح داد: اولین اقدام مدیریت تقاضای آب در بخش کشاورزی است که بدون کمک، یاری و همدلی مجلس امکان پذیر نبیست.
 
وی با بیان اینکه مسأله بعدی مربوط به آب های مشترک است ادامه داد: ایران به دلیل کمبود آب باید سرمایه گذاری خود را در آب های مرزی افزایش دهد و تمام آب هایی که از کشورخارج می شود را مهار کرده و از آنها استفاده کند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با بیان اینکه وضعیت موجود وزارتخانه ارتباطات نیازمند کمک برای ساماندهی این وزارتخانه است گفت: این وزارتخانه به دلیل مسائل شخصی مورد بی مهری قرار گرفته که باید توجه جدی به آن کرد.
 
واعظی با بیان اینکه معتقدم هیچ مسئول اجرایی بدون حمایت مجلس نمی تواند در کار خود توفیق یابد توضیح داد: تعامل بین دو قوه باید دو طرفه باشد تا کارها پیش رود.
 
وی با بیان اینکه در دنیای امروز ارتباطات نقش بسیار مهمی دارد گفت: پست همواره در زندگی مردم نقش داشته اما پست ما برخلاف سایر کشورها متحول نشده که تصمیم به تحول آن داریم.
 
حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات نیز در بیان برنامه های خود بر تعامل هر چه بیشتر مجلس و دولت تأکید کرد.
 
همچنین آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه ملی ایران بدون زیرساخت انجام نمی شود گفت: اگر بخش خصوصی بخواهد وارد این موضوع شود باید مأموریت دولت از ابتدا تعریف شود.
 
وی تأکید کرد: در بحث حمل ونقل جاده ای و حوزه راه وشهرسازی یکبار دیگر باید رابطه بین دولت و بخش خصوصی بازبینی شود.
 
جنتی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز وضعیت فرهنگی کشور دارای چالش های فراوانی است گفت: آنجه در ظاهر کار در وضعیت عفاف و حجاب در خیابان ها مشاهده می کنیم بخشی از مشکلات فرهنگی ماست.
 
وی ادامه داد: هر نوع تغییر در این وضعیت نیازمند برنامه ریزی بلند مدت، راهبرد مشخص و تبیین سیاست های مشخص و پیگیری های مداوم دارد.
 
وی با بیان اینکه یکی از کارشناسی ترین شخصیت ها در زمینه فرهنگ و هنر که حرفی برای گفتن دارد رهبر معظم انقلاب است گفت: توجه ایشان نسبت به این مسأله بیش از وزارتخانه هاست.
 
وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم ارزش های دینی را رشد دهیم افزود: هنر ما باید این باشد که نخبگان اهل فکر و مؤثر در ساخت فرهنگ جامعه را به خود و هنر نزدیک کنیم./
 
پایان پیام /

برچسب ها: وزیر ، فرهنگ ، وزرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار