رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر تلاش برای رسیدن به محبت ائمه اطهار(ع) گفت: دارا بودن این محبت در حقیقت بزرگ‌ترین گنج‌هاست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی دوشنبه‌شب در بیست و ششمین جلسه درس اخلاق رمضان خود در حسینیه امام خمینی(ره) دفتر رهبر معظم انقلاب در قم با اشاره به صبر و تحمل حضرت یوسف(ع) بر مشکلات و بلاهایی که برایشان اتفاق می‌افتاد، اظهار کرد: ایشان همواره آزادگی و عزت خویش را در مصائب حفظ کردند و خداوند هم پیامبرش را به جایگاهی رساند که همگان مطیعش شدند.

وی افزود: قرآن کریم با ذکر این داستان می‌خواهد انسان‌ها را متوجه این حقیقت سازد که جزای صبر در راه خدا، خیر و نیکی است و خداوند به انسان‌ها دستور می‌دهد در مشکلات صبر داشته باشند و به سرانجام نیکوی خویش مطمئن باشند.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه اهل ایمان هیچ‌گاه از مشکلات و بلاها دور نخواهند بود خاطرنشان کرد: سنت الهی بر این است که هر کس ایمان بیشتری دارد بیشتر دچار مشکلات خواهد شد زیرا هر کس می‌خواهد ثمره عقاید صحیح خویش را ببیند باید هزینه آن یعنی تحمل مشکلات را هم بپردازد.

وی ادامه داد: در روایتی که در اصول کافی نقل شده می‌خوانیم مومنان چهار نوع مشکل و مصیبت را همواره تحمل می‌کنند که البته شاید هر چهار مورد به یک شخص نرسد؛ نخست آنکه مومن دیگری به آنها حسد می‌برد و صبر بر این مصیبت سخت‌ترین مشکلات و سختی‌هاست.

آیت‌الله مصباح یزدی تصریح کرد: مومنان حقیقی خدای خویش را ناظر بر اعمالشان می‌بینند و همین برای آنها کافی است تا صبر پیشه کنند؛ امیدواریم خداوند به برکت ماه رمضان و روزهای باقیمانده از آن چنین ایمانی را نصیب ما هم بفرماید./س

برچسب ها: قم ، روایت ، مصباح ، گران ، بها ، گنج ، عالم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.